kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

گوایدو در کنار قاچاقچیان بزرگ موادمخدر

انتشار تصاویری از «‌خوان گوایدو»، عامل سیا و سرکرده کودتای شکست خورده علیه مادورو در کنار قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کلمبیا موجب آغاز تحقیقات دادستان کل این کشور از او شده است.




«خوان گوایدو» سرکرده کودتای آمریکایی ونزوئلا پس از شکست کودتا با قاچاقچیان مواد مخدر هم نشین شده است. پیش از این نیز خبر رسیده بود که اطرافیان وی کمک‌های بشردوستانه‌ای را که از سوی کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل به این کشور ارسال شده، به جیب زده‌اند حالا خبر رسیده که خود وی با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر ارتباط دارد.
 شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در این باره نوشته: دادستان کل ونزوئلا از آغاز تحقیق درباره ارتباط خوان گوایدو، سرکرده کودتای نافرجام در این کشور و مورد حمایت آمریکا، با قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا خبر داده است.
 بر اساس این گزارش دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، به وجود ارتباط میان وی و قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا مظنون است. احتمالا همین قاچاقچیان مواد مخدر در ماه فوریه(بهمن ماه) به گوایدو برای عبور از مرز کلمبیا کمک کرده‌اند.گوایدو در واکنش به این اتهامات گفته:« آنها بودند که از من خواستند با هم عکس بگیریم. اما متأسفانه مرز کلمبیا و ونزوئلا همانند جنوب ونزوئلا محل حضور شبه‌نظامیانی مانند فارک و ارتش آزادی‌بخش است که همه آنها تحت حمایت دولت مادورو هستند».