kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
یک سرکرده تکفیری خبر داد

فروپاشی کامل شبکه القاعده در سوریه

سرکرده اصلی یکی از گروه‌های تکفیری، از فروپاشی کامل القاعده در سوریه خبر داد.




«ابو العبد اشداء» از رهبران گروه تکفیری موسوم به «هیئت تحریر الشام»، خطاب به عناصر و هواداران گروه‌های تکفیری، ازفروپاشی کامل شبکه القاعده در سوریه خبر داد.
در تصاویر ویدئویی 19 دقیقه‌ای که از «اشدا» پخش شد، وی خطاب به دیگر سرکردگان تکفیری گفت: به دلیل اینکه رهبران نظامی این سازمان(هیئت تحریر الشام) در فساد فرو رفته‌اند، از آن خارج می‌شوم.
اشدا از اتباع کشورهای آسیای مرکزی بوده و طی سال‌های اخیر وارد سوریه شده و به سازمان‌های تروریستی پیوسته است. کسانی که اهل کشورهای آسیای مرکزی هستند، عمدتا در ترکیب گروه‌های «کتیبه التوحید والجهاد» و «کتیبه الامام البخاری» حضور دارند. این گروه‌ها بخشی از «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) محسوب می‌شوند. البته، هیئت تحریر الشام نیز خود را شاخه «القاعده» در سوریه اعلام می‌کند.
اشداء در تصاویر ویدئویی مذکور اعلام کرد که رهبران هیئت تحریر الشام در واقع پول‌های حامیان جهاد را به جیب‌های خود و بستگانشان که در پست‌های کلیدی این سازمان قرار دارند، می‌ریزند. به گفته وی‌، علت بروز بسیاری از مشکلات نظامی هیئت تحریر الشام‌، به خاطر میلیون‌ها دلاری است که به سرقت رفته است.
اشداء در ادامه افشاگری‌های خود، به گرفتن باج‌ از تجار در مناطق تحت کنترل هیئت تحریر الشام اشاره کرده و گفته است که تمام وجوه جمع‌آوری شده، بین رهبران گروه‌ها و نزدیکان آنان توزیع می‌شده است.
این رهبر تروریست‌ها از همه کسانی که مخالف سیاست‌های هیئت تحریر الشام می‌باشند، خواست برخیزند و رهبران این گروه را کنار بگذارند.
ابو العبد اشداء یکی از با سابقه‌ترین تروریست‌ها در سوریه و سرکرده کلیدی در دفاع از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در «حلب» (پائیز سال 1395) بوده است.
البته، افشاگری‌های اشدا، حرف جدیدی نیست، زیرا پول‌های به اصطلاح بادآورده را نه تنها رهبران گروه‌های تروریستی، بلکه کسانی (سرویس‌هایی) که حلقه وصل حامیان مالی و جهادی‌ها هستند، سرقت می‌کنند.
نمونه چنین اقدامی را در غیب شدن میلیون‌ها دلاری مشاهده کرده ایم که جهت برنامه آموزش شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه در ترکیه اختصاص یافته بود.زمانی که مشخص شد پول‌ها سرقت شده و تعداد کمی از جنگجویان توسط سازمان سیا آموزش دیده اند، این رسوایی به مجلس سنای آمریکا کشیده شد، ولی دیری نگذشت که همه ترجیح دادند آن را فراموش کنند!