kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

صهیونیست‌ها هفتاد و چهارمین راهپیمایی بازگشت را هم به خاک و خون کشیدند

در هفتاد و چهارمین راهپیمایی بازگشت در نوار غزه، نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سوی مردم فلسطین 55 نفر دیگر را زخمی کردند. بدین ترتیب شمار مجروحان این راهپیمایی‌های هفتگی به حدود 18 هزار نفر رسید!



هفتاد و چهارمین تظاهرات بازگشت در نوار غزه نیز با واکنش وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه شد. وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی روز جمعه، ده‌ها نفر زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش داده در جریان تیراندازی صهیونیست‌ها به هفتاد و چهارمین راهپیمایی غزه، ۵۵ تن زخمی شده‌اند که در این میان، ۲۹ تن از آنها مستقیما با اصابت گلوله جنگی مصدوم شده‌اند. مردم فلسطین در غزه، از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) و به دنبال اقدامات ضد فلسطینی رئیس‌جمهور آمریکا، راهپیمایی‌هایی تحت عنوان «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه» آغاز کرده و خواستار توقف این اقدامات و لغو تصمیمات ترامپ در مورد فلسطین شده‌اند. رژیم صهیونیستی با توسل به زور و اسلحه خواسته این تظاهرات را که به چالشی برای کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر صهیونیست تبدیل شده، متوقف کند و در نتیجه آن، تاکنون ۳۲۴ فلسطینی شهید و ۱۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر، اهالی کرانه باختری فلسطین روز جمعه در اعتراض به تداوم شهرک‌‌سازی این رژیم در این منطقه دست به راهپیمایی اعتراضی زدند که با حمله نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد. راهپیمایی کرانه باختری بعد از نماز جمعه در شهرک «کفر مالک» واقع در مرکز شهر «رام الله» آغاز شد و همزمان با آن، در شهرک «کفر قدوم» واقع در غرب شهر «نابلس» نیز تظاهرات مشابهی آغاز گردید. خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از خبرنگار مستقر خود در کرانه باختری گزارش داده که درگیری بین معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بعد از حمله این نظامیان به شهرک‌های مذکور، تشدید شده است. بر اساس این گزارش، هشت نفر از فلسطینیان بر اثر اصابت گلوله مشقی و ده‌ها تن دیگر نیز بر اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار مصدومیت شده‌اند.
تظاهرات فلسطینیان به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی جمعه هر هفته در برخی از روستاها و شهرهای کرانه باختری برگزار می‌شود. مطابق آمار رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۶۵۰ هزار صهیونیست در شهرک‌هایی که این رژیم در کرانه باختری احداث کرده، ساکن هستند. این تعداد شهرک‌نشین در ۱۶۴ شهرک و ۱۱۶ منطقه مستقر هستند. شهرک‌‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل غیرقانونی است.