kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شورای نگهبان به کاندیداهایی که دروغ می‌گویند کارت قرمز نشان دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان دیروز از جایگاه نماز جمعه تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، ضمن برشمردن انحرافات موجود در جامعه اسلامی صدر اسلام که مقدمات شهادت امام حسین(ع) را فراهم کرد، نسبت به بروز این انحرافات به ویژه دوقطبی‌سازی در جامعه امروز و پیامدهای آن هشدار داد و از شورای نگهبان خواست با مسببین آن برخورد کند.

وی در این زمینه اظهار داشت: عبدالله بن ابی در سخنرانی خود دوقطبی مهاجرین و انصار را درست کرد. رسول خدا(ص) به قدری از این سخن ناراحت شدند که لشگر را در زمانی که آفتاب بود حرکت دادند. در نماز جمعه راجع به دوقطبی کردن جامعه باید صحبت شود. اختلاف نظر در جامعه اسلامی برکت است اما دوقطبی کردن جامعه و عزیز کردن یک قطب رفتار منافقانه است. امروزه در جامعه ما یک دوقطبی کاذب برقرار است.
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: من تشکر می‌کنم که اخیراً رئیس‌جمهور علیه دوقطبی سازی صحبت کردند اما برای من خیلی عجیب بود که ایشان می‌توانند در یک سخنرانی هم علیه دوقطبی سازی صحبت کنند و هم یک دوقطبی کاذب ایجاد کنند! مثلاً راجع به مسئله زن به تبلیغاتچی‌های انتخابات گرا بدهند. این رفتار در سخنرانی‌های ایشان زیاد صورت گرفته است.
به گزارش مهر، استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسانی که طرفدار شفافیت هستند، وقتی می‌بینند کسی که در دفاع از شفافیت صحبت می‌کند متعلق به یک قطب دیگر است، شروع به صحبت کردن علیه او می‌کنند.
وی توضیح داد: یکی از ریشه‌های قتل امام حسین(ع) سوره منافقین است. این سوره درباره کسی نازل شد که می‌خواست جامعه را دوقطبی کند. انتخابات مجلس در رسانه ملی پرتنش نیست. چون مانند انتخابات ریاست جمهوری مناظرات تلویزیونی صورت نمی‌گیرد. اما به هر حال کسانی از انتخابات سوءاستفاده می‌کنند و جامعه را دوقطبی می‌کنند. تخریب به صورت دوقطبی سازی خیلی بد است و چنین انتخاباتی نتیجه خوبی نخواهد داشت. می‌شود مثل انتخابات‌های کشورهای غربی که مردم به هر کسی رأی می‌دهند صهیونیست‌ها و عوامل خارجی روی کار هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه امام حسین(ع) با اینکه قیام کرده بود، می‌فرماید من نمی‌خواهم جامعه را دچار تنش کنم، گفت: کسانی در حد نماینده مجلس به دنبال تونس سازی از ایران‌اند. آیا شورای نگهبان و قوه قضائیه با کسانی که این گونه به دنبال آشوب‌اند نباید برخورد کنند؟ ما خبرگزاری‌هایی داریم که در حد به آتش کشیدن جامعه خبری را می‌زنند و وقتی رسانه‌های بیگانه به نقل از آنها خبر را منتشر کردند خبر را پاک می‌کنند. آیا با این‌ها نباید برخورد شود؟
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وقتی یزید کنار سر امام حسین(ع) به توهین مشغول بود باز به دوقطبی سازی می‌پردازد. دعوای بنی هاشم و بنی امیه را مطرح می‌کند و می‌گوید گاهی بنی هاشم برنده شده و گاهی نیز بنی امیه برنده شده‌اند. این یک روش منسوخ قدیمی است. هر وقت از این روش‌ها فاصله گرفتیم باید برای ظهور قریب‌الوقوع منتظر باشیم.
وی بیان داشت: در یک روایت داریم که دو ویژگی برای مردم مدینه بر می‌شمارد که این دو ویژگی یکی دیگر از ریشه‌های قتل امام حسین(ع)‌اند. یکی اینکه به مسلمین می‌گوید به سوی سخن باطل با سرعت بیشتری می‌روید تا سخن حق. دوم اینکه فعل قبیحی را می‌بینید ولی چشم پوشی می‌کنید و ندیده می‌گیرید. این جامعه به جایی می‌رسد که اباعبدالله الحسین(ع) را به قتل می‌رساند. زمان خلافت امیرالمومنین(ع) ایشان کلام بلندی دارند که یکی دیگر از ریشه‌های قتل امام حسین(ع) است. می‌فرمایند اگر شما باطل را توهین می‌کردید (یعنی آن قدر محکم با باطل برخورد می‌کردید که سبک می‌شد) و از مرّ حق کوتاه نمی‌آمدید، کسانی بر شما مسلط نمی‌شدند که حالا نیاز باشد هزاران کشته بدهید تا بتوانید آنها را کنار بزنید.
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان تأکید کرد: من از شورای نگهبان تقاضا می‌کنم که از مرّ حق کوتاه نیاید. شورای نگهبان اگر نتواند وسط دعواهای انتخاباتی به یک نامزد انتخاباتی کارت قرمز نشان دهد، به مرّ حق عمل نکرده است. مثلاً به یک کاندیدا بگوید شما دروغ گفتید که می‌خواهند در پیاده‌رو‌ها دیوار بکشند. یا در مورد پول پخش کردن برخی نامزدها؛ در این شرایط داور باید بلافاصه کارت قرمز نشان دهد. ممکن است همان موقع برخی ناراحت شوند اما مردم در دراز مدت از این رفتار تشکر خواهند کرد. داوری را نمی‌شود حذف کرد.
استاد حوزه علمیه گفت: زمان امام زمان(عج) کسانی سخن باطل می‌گویند و امام زمان(عج) آنها را اعدام می‌کنند. آزادی بیان در آن موقع وجود خواهد داشت اما بیان بیمارگونه را هم مردم می‌فهمند. امام زمان(عج) نیز طبق روایات دستور اعدام افراد را می‌دهند. مردم هم در آن موقع می‌دانند که این حرف‌ها نامش غرض‌ورزی است و نمی‌گویند نشانه عدم آزادی بیان است.
وی با بیان اینکه خیانت سرداران امام حسن مجتبی(ع) به بهانه صلح و آرامش که موجب شدند صلح به امام حسن(ع) تحمیل شود، یکی دیگر از مقدمات قتل امام حسین(ع) بود، افزود: قبل از آن‌اشعث با سخنان فریبنده ای، صلح و مذاکره را به علی(ع) تحمیل کرد. ابوموسی‌اشعری نیز در سستی‌اش با معاویه موجب شد امیرالمومنین(ع) او را لعنت کند. با اینکه در قلمروی حکومت خودشان بودند. آتش کوتاه آمدن در مقابل دشمن و مذاکره با دشمن را‌اشعث در دل جامعه انداخت و بعد ابوموسی‌اشعری آن مذاکره احمقانه را انجام داد که این‌ها همه مقدمات قتل اباعبدالله الحسین(ع) است.
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با‌اشاره به اینکه امام حسین(ع) سخنرانی‌ای در منا دارند و در آنجا به اصحاب شان فرمودند صحابه و تابعین را جمع کنید، گفت: در آن سخنرانی حضرت فرمودند درباره نهی خدا از علمای یهود عبرت بگیرید که دیگران را از قول بد و سخن گناه آلود نهی نکردند. اگر به این نهی امام حسین(ع) توجه شده بود کربلا بر پا نمی‌شد و امام حسین(ع) قطعه قطعه نمی‌شد. از سکوت علما نهی کردند و فرمودند مردم به شما احترام می‌گذارند چرا این احترام‌تان را خرج نمی‌کنید؟ مگر نمی‌بینید به فقرا و ضعفا چقدر دارد ظلم می‌شود؟