kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

«کیم جونگ اون» پاسخ درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را با این تصویر داد

کره شمالی روز گذشته تصاویری را منتشر کرده که در آن رهبر این کشور در جریان تست موشکی کره شمالی بر روند رونمایی از یک موشک‌انداز بسیار بزرگ، از نزدیک نظارت دارد. انتشار این تصاویر در بحبوحه درخواست‌های پی‌در‌پی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات، معنای مهمی‌دارد!


کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد یک سامانه موشک‌انداز بسیار بزرگ را به کار‌انداخته است. تنها یک روز بعد تصاویری از این موشک‌انداز منتشر شد که کنار آن رهبر کره کره شمالی هم دیده می‌شود. رسانه‌های این کشور زیر این تصاویر نوشته‌اند «کیم جونگ اون» شخصا از روند این آزمایش بازدید کرده و به طور کامل شاهد آن بوده، وی بر روند آزمایش پرتابگر بسیار بزرگ چند گانه موشک نظارت داشته است.
روز سه‌شنبه اما، ارتش کره جنوبی خبر از آزمایش دو پرتابه نامشخص از سوی خاک کره شمالی داده بود. ظاهرا این موشک‌ها از همین موشک‌انداز شلیک شده است. کره شمالی طی یک ماه گذشته دست به آزمایش‌های موشکی متعددی زده است، تا جدیت خود را نسبت به متوقف نشدن رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی در جوار مرزهای خود ابراز کند، این در حالی است که دولت ترامپ با نیم نگاهی به انتخابات پیش رو و از بیم برهم خوردن روند مذاکرات، هیچ واکنش جدی‌ای نسبت به این تست‌ها نشان نداده و تنها به التماس از پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات می‌پردازد.
دونالد ترامپ، تنها ساعاتی بعد از این اتفاق گفت که کاملا از شلیک‌های جدید پیونگ یانگ مطلع است. در حالی که کره شمالی همچنان مشغول تست‌های موشکی خود است، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه، ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره خلع سلاح اتمی‌طی روزها یا هفته‌های آینده آغاز شود. مذاکرات آمریکا و کره شمالی، برای خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی پس از مذاکرات «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در «هانوی» پایتخت ویتنام در بهمن ماه سال گذشته، کاملا متوقف شده و دو کشور به دلیل اختلاف نظرات گسترده مذاکرات را عملا، تمام شده می‌دانند با این حال آمریکا هنوز حاضر نیست این شکست را بپذیرد. یکی از دلایل اخراج بولتون را، شکست وی در مذاکرات کره می‌دانند.