kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

حرف مفت نتانیاهو درباره کرانه باختری و پاسخ محکم کشورهای سراسر دنیا

اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی تلاشش برای الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به کشور جعلی «اسرائیل» با واکنش قاطع و گسترده کشورها و گروه‌های بین‌المللی مواجه شده است.



نتانیاهو که به چوپان دروغگو در عرصه بین‌المللی معروف است، پس از سیلی خوردن از سید حسن نصرالله و با هدف جلوگیری از شکست در انتخابات پیش رو که هفته آینده برگزار می‌شود به دنبال مطرح کردن برخی ادعاها دهان پرکن است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با همین هدف ادعا کرد در صورت پیروزی در انتخابات، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی‌از این منطقه را به سرزمین‌های‌اشغالی اضافه می‌کند. او که در یک نشست خبری در قدس‌اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش‌اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین‌اشغالی اعلام می‌کند. نتانیاهو همچنین مدعی شد طرح معامله قرن آمریکا چند روز پس از انتخابات هفته آینده فلسطین‌اشغالی رونمایی می‌شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا این را هم گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای الحاق کرانه باختری به او چراغ سبز نشان داده است.
انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازمانده و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شده، در روزهای گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است. او در یک نشست خبری دیگر که با انتقاد شدید احزاب معارض روبه رو شد، ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی‌و پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای متهم کرد. نتانیاهو اگر در این انتخابات پیروز نشود، به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد فساد مالی، مستقیم راهی زندان می‌شود.
محکومیت گسترده
ادعای اخیر نتانیاهو در مورد کرانه باختری محکومیت گسترده بین‌المللی به همراه داشته است. وزیر خارجه ترکیه این وعده انتخاباتی نتانیاهو را «اقدامی‌نژادپرستانه» توصیف و آن را محکوم کرد. حتی دیوان پادشاهی عربستان هم اظهارات اخیر نتانیاهو را درباره الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی محکوم کرده و آن را اقدامی‌تنش زا، بسیار خطرناک و ناقض قوانین بین‌المللی دانست. اتحادیه عرب نیز با خطرناک خواندن وعده انتخاباتی نتانیاهو آن را اقدامی‌«متجاوزانه» توصیف کرد. قطر نیز ضمن محکوم کردن اظهارات «بنیامین نتانیاهو» درباره اعمال این سیاست و نابودی فرصت‌های صلح هشدار داد. وزارت خارجه سوریه هم ضمن محکومیت ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد رفتار برخی از اعراب برای عادی‌‌سازی روابط با این رژیم، باعث چنین موضع‌گیری‌هایی شده است.
 گروه‌های فلسطینی نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «اینگونه اظهارات ذره‌ای از این حقیقت تاریخی عوض نمی‌کند که تمام فلسطین از «رأس الناقوره تا ام الرشراش» سرزمین فلسطینی، اسلامی، عربی است. با تمام توان و تا آزاد‌سازی کامل و بازگشت آوارگان از این سرزمین دفاع خواهد شد.» سخنگوی حماس نیز گفت این سخنان سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش را نشان می‌دهد. فوزی برهوم گفت: «اظهارات نتانیاهو چیزی از حقایق را تغییر نخواهد داد و هرگز مقاومت فزاینده ملت برابر‌اشغالگران و طرح‌هایشان را متوقف نخواهد کرد». محمود عباس رئیس‌تشکیلات خودگردان هم در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت در صورت تحمیل حاکمیت اسرائیل بر هر بخش از خاک فلسطین تمام توافقنامه‌های امضا شده با این رژیم لغو خواهد شد. سازمان ملل نیز اعلام کرد هر گونه تصمیم اسرائیل برای اعمال قوانین، احکام و حاکمیتش بر کرانه باختری، هیچ‌گونه مبنای حقوقی بین‌المللی ندارد.
فرار نتانیاهو
روز سه شنبه و همزمان با سخنرانی نتانیاهو اتفاق دیگری هم رخ داد! وقتی رسانه‌های صهیونیست از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های «عسقلان» و «اشدود» در جنوب سرزمین‌اشغالی در اثر شلیک راکت از سوی غزه خبر دادند، تصاویر فرار نتانیاهو در میانه سخنرانی منتشر شد!
 شبکه المیادین در این باره نوشت، «بنیامین نتانیاهو» که در مراسم حزب «لیکود» در «اشدود» شرکت کرده بود با بلند شدن صدای آژیر، سخنرانی خود را نیمه‌تمام رها کرده و سراسیمه به پناهگاه فرار کرد. نفتالی بنت، وزیر آموزش سابق رژیم صهیونیستی هم در واکنش به فرار نتانیاهو گفت، این اتفاق، حقارت ملی است و نشان می‌دهد حماس دیگر از اسرائیل نمی‌ترسد. نتانیاهو پس از فرار از سالن کنفرانس در ‌اشدود به وزارتخانه جنگ رفت و در آنجا خطاب به حماس گفت: «منتظر باشید»(!).