kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
واکنش ظریف به نمایش تازه نتانیاهو

چوپان دروغگو از یک سایت ادعایی «تخریب شده» می‌نالد!

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود به ادعاهای دروغین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران پاسخ داد.




با اعلام رسمی ‌آغاز گام سوم کاهش تعهدات و محدودیت‌های برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران، جریان رسانه‌ای غرب، جنگ روانی مفصلی را علیه برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس از جزئیات یک سایت اتمی ‌اعلام نشده جمهوری اسلامی ایران، خبر داد. نتانیاهو با نشان دادن عکسی ادعا کرد مرکز توسعه تسلیحات اتمی ‌ایران را در آباده کشف کرده است.
نتانیاهو در ادامه تناقض‌گویی‌هایش ادعا کرد ایران پس از آن که فهمید اسرائیل ماجرا را فهمیده، این مرکز را نابود کرده است!
پس از اعلام سفر سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌به ایران، بازی روانی رسانه‌های غربی با محوریت رویترز و بازیگردانی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آغاز شد.
بولتون مدعی شد: «سفر سرپرست آژانس به ایران به این خاطر است که ایران ممکن است مواد یا فعالیت‌های مخفی هسته‌ای داشته باشد.»
خبرگزاری رویترز نیز با فاصله‌ای اندک به نقل از منابع مجعول گزارش کرد: «نمونه‌برداری آژانس از محلی در ایران نشان می‌دهد که در این محل اورانیوم وجود داشته است.»
هدف از این جریان سازی، مشکوک جلوه دادن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و زیر سؤال بردن اقدام منطقی و حقوقی ایران در آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی است.
واکنش احزاب اسرائیلی
به نمایش تبلیغاتی علیه ایران
ساعتی پس از آن که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تبلیغاتی تازه بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم کرد، احزاب معارض کابینه وی با صدور بیانیه‌هایی از این اقدام او انتقاد کرده و گفتند که نتانیاهو تلاش می‌کند از مسائل امنیتی برای کسب منافع شخصی سوءاستفاده کند.
نمایش نتانیاهو در حالی انجام گرفت که نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌در جریان بود و از سوی دیگر تا انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نیز تنها چند روز بیشتر باقی نمانده است.
به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، ائتلاف انتخاباتی «اتحادیه دموکراتیک» در بیانیه‌ای شدیداللحن در مورد اقدام نتانیاهو، گفته است: «جوهر بازی شکست‌خورده قبلی هنوز خشک نشده و نتانیاهو یک تلاش دیگر را شروع کرده تا امنیت اسرائیل را به بهای منافع شخصی
بفروشد.»
در این بیانیه با‌ اشاره به پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو آمده است: «برای کسی که مظنون به رشوه، تقلب و سوءاستفاده عمومی است، بهتر است که با امنیت اسرائیل سر و کار نداشته باشد.»
ائتلاف اتحادیه دموکراتیک از احزاب چپگرای «مرتص»، «اسرائیل دموکراتیک»، کارگر، «استاو شافیر» و «سبز» تشکیل شده است.
همزمان «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» هم از اقدام نتانیاهو انتقاد کرده است. او در این مورد گفته است: «استفاده نتانیاهو از اطلاعات حساس امنیتی برای پروپاگاندا، نشان می‌دهد که او توان قضاوت درستی ندارد».منتقدان نتانیاهو می‌گویند او در آستانه انتخابات پارلمانی، در تلاش است تا از خود تصویری قاطع نمایش دهد و با اقداماتش امنیت اسرائیل را در معرض خطر قرار داده است.
سلاح اتمی ‌رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و تأکید کرد که نتانیاهو در حال دروغ گفتن در مورد برنامه هسته‌ای ایران است اما اگر راست می‌گوید حقیقت را در مورد سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی بگوید.
ابومرزوق تصریح کرد که نتانیاهو می‌گوید که نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد اما رژیم صهیونیستی خود ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. هدف و خواسته او تنها این است که این رژیم تحت حمایت آمریکا به تنها قدرت برتر منطقه تبدیل شود.
همچنین «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه با انتشار فیلمی ‌از اظهارات نتانیاهو در سال ۲۰۰۲ که در آن «تضمین» می‌دهد که حمله به عراق نتایج مثبتی برای منطقه دارد، نوشت: «دارنده تسلیحات اتمی‌مانند چوپان دروغگو این بار بر سر یک سایت ادعایی «تخریب‌شده» جنجال به راه انداخته است.»
ظریف با بیان اینکه نتانیاهو و تیم ب به دنبال ایجاد جنگ هستند، هشدار داد که این بار تل‌آویو نمی‌تواند از بیرون تنها نظاره‌گر این درگیری باشد و از آن مصون بماند.
سرنگونی اولین پهپاد اسرائیلی
پس از هشدار نصرالله
فضا‌سازی دروغین رژیم صهیونیستی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در حالی است که این رژیم همچنان تجاوز به حریم کشورهای منطقه را نیز در دستور کار قرار دارد، اقدامی که البته با واکنش قاطع جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله لبنان مواجه شده است. حزب‌الله لبنان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مقاومت اسلامی با سلاح مناسب به مقابله با یک فروند پهپاد اسرائیلی در جریان عبور از مرز فلسطین به سمت شهرک رامیه در جنوب لبنان پرداختند.
این بیانیه افزود: پهپاد اسرائیلی در اطراف شهرک رامیه در جنوب لبنان سرنگون شد و به دست نیروهای مقاومت افتاد.
حسین امیرعبدالهیان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر از هشدار صریح سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: «در سفر اخیری که به بیروت داشتم در دیدارم با آقای سیدحسن نصرالله، از دبیرکل حزب‌الله لبنان شنیدم که حزب‌الله به کوچکترین تجاوز اسرائیل غاصب به لبنان پاسخ مناسب و پشیمان‌کننده خواهد داد... تل‌آویو با آتش‌ بازی کند در آن خواهد سوخت».
حملات رژیم صهیونیستی به سوریه؛
واکنش نیروهای مقاومت
همچنین منابع محلی سوری بامداد دوشنبه اعلام کردند که چند حمله هوایی به مناطقی در شهر «البوکمال» واقع در شرق استان «دیرالزور» و نزدیک مرز عراق صورت گرفته است.
یک منبع امنیتی سوری در توضیح جزئیات این حمله، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی «یک اردوگاه در دست ساخت، متعلق به ارتش سوریه و همپیماناش را هدف قرار داد». این منبع به شبکه خبری «المیادین» گفت که این اردوگاه برای اسکان سربازان سوری بوده و در منطقه‌ای به دور از منازل غیرنظامیان در البوکمال، در دست ساخت بود.
وی با بیان اینکه بر خلاف شایعات صهیونیست‌ها، این حملات هیچ تلفات جانی نداشت، اظهار داشت که دشمن صهیونیستی با کمک آمریکایی‌ها و از پایگاه نظامی آنان در منطقه «التنف» (شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق)، برای این حملات، از حریم هوایی اردن استفاده کرد.منبع مذکور رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول این اقدامات خصمانه دانست و اعلام کرد که این رژیم، در این منطقه، از خطوط قرمز عبور کرده است.
این حملات در حالی صورت گرفته که نیروهای سازمان «الحشد‌الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در کنار ارتش سوریه در این منطقه حضور
دارند.
در واکنش به این حملات، «محمد کریم» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان تأکید کرد که «عدم پاسخ الحشد‌الشعبی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، ناشی از پایبندی آن، به دستورات عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح است.»
کریم به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که الحشد‌الشعبی برای پاسخ به این حملات، هیچ چراغ سبزی از عبدالمهدی دریافت نکرده است تا مستقیما به این حملات، پاسخ نظامی‌دهد.
وی تصریح کرد نیروهای الحشد‌الشعبی قادرند که با همه این تجاوزات مقابله کرده و «شجاعانه به آن پاسخ دهد.»