kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
سی ان ان مدعی شد

سیا از ترس حماقت‌های ترامپ جاسوس خود در کاخ کرملین را فراری داد

شبکه «سی‌ان‌ان» مدعی شده سیا یکی از عوامل خود را که تا رده‌های بالای حکومت روسیه نفوذ کرده بوده، از بیم لو رفتن به دلیل حماقت‌های ترامپ از روسیه خارج کرده و فراری داده است.




سی‌ان‌ان این فرد را «یکی از بلندپایه‌ترین منابع مخفی داخل دولت روسیه» توصیف کرده و نوشته که سازمان سیا در سال ۲۰۱۷ در عملیاتی سری این فرد را از روسیه خارج کرده است. بنا بر این گزارش، سیا پس از آن تصمیم به خروج این فرد گرفته که دریافته «دونالد ترامپ» در دیدار با وزیر خارجه و سفیر روسیه، اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده در مورد سوریه را افشا کرده است. همین مسئله این آژانس اطلاعاتی آمریکا را نگران کرده که مبادا ترامپ ناخواسته اطلاعات نفوذی آمریکا را لو داده و جان او را به خطر بیاندازد.
 به گزارش فارس، علاوه بر این، «مایک پمپئو» که در آن زمان ریاست سیا را بر عهده داشت، عنوان کرده که اطلاعات زیادی در مورد این فرد در حال انتشار است و امکان لو رفتن وی وجود دارد.. سی‌ان‌ان نوشته در مورد این نفوذی اطلاعات بیشتری دارد، اما از آنجا که ممکن است این اطلاعات به لو رفتن هویت او منجر شود، آنها را منتشر نمی‌کند.
واکنش روسیه
همزمان «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، به دنبال جنجال‌های رسانه‌ای درباره این خبر اعلام کرده که این فرد «دیمیتری اسمولنکوف» بوده و چندین سال قبل از کار در دولت اخراج شده بود.
«‌پسکوف» دیروز در مسکو ضمن تایید برخی گزارش‌ها درباره هویت این «نفوذی سیا»، ارتباطات او با مقام‌های ارشد دولت روسیه را تکذیب کرده است. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته: «(اسمولنکوف) چندین سال قبل طبق فرمانی داخلی از کار اخراج شده بود. او هیچ منصب عالی‌رتبه‌ و یا مناصب منتسب به رئیس‌جمهوری نداشت. همه این گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌های آمریکایی چیزی بیش از داستان‌های عامه‌پسند نیستند».