kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

وحشت صهیونیست‌ها از سیلی دوم حزب‌الله

انتظار برای دریافت سیلی دوم حزب‌الله لبنان، شرایط را برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت کرده است و محافل مختلف این رژِیم به طور مکرر در‌باره پیامد‌های وخیم حملات موشکی آتی حزب‌الله، به سران تل آویو هشدار می‌دهند.

بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست ساکن شمال فلسطین اشغالی، که به راحتی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارند، از شرایط جاری احساس وحشت می‌کنند و هر لحظه منتظر حمله رزمندگان مقاومت هستند. مسئولان محلی در شمال فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر بارها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، را با زبان تند مورد خطاب قرار‌داده‌اند و از او و دیگر سران تل آویو خواسته‌اند که برای آنها چاره جویی کند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌ آحارونوت» با اعلام مطلب فوق، به تل‌آویو هشدار داد که به حال این صهیونیست‌ها فکری بکند. این امر نشان می‌دهد جبهه داخلی اسرائیل، اصلا برای جنگ آمادگی ندارد.
در این رابطه، «یوسف شاپیرا» قاضی بازنشسته و ناظر سابق کابینه رژیم صهیونیستی تأکید کرده که اسرائیل برای جنگ گسترده با حزب‌الله آمادگی ندارد و به تعبیری، در برابر موشک‌های حزب‌الله «مصونیت» ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، شاپیرا همچنین گفت که هر نقطه‌ای در فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارد.
«ران ادلیست» تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی نیز خبر داد‌، طی چند روز گذشته
سه تن از مسئولان ارشد سابق شرکت صنایع نظامی «رافائیل» اسرائیل تصمیم گرفتند سکوت خود را درباره توان مقابله تل آویو با هزاران موشک، بشکنند.
این کارشناسان به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتند که اصابت یک موشک حزب‌الله به پایگاه کارخانه‌های پتروشیمی در «حیفا»، باعث رانده شدن حداقل نیم میلیون اسرائیلی از خانه‌های خود و وارد آمدن خسارت‌های فاجعه‌بار خواهد شد.
به گفته آنها، هر چند مقامات اسرائیلی به سامانه‌های دفاع موشکی خود افتخار می‌کنند، اما این سامانه‌ها هرگز نمی‌توانند جلوی خسارات‌ فاجعه‌بار را بگیرند و در واقع، سیاستمداران اسرائیلی در بیان مصونیت جبهه داخلی و استحکام آن بزرگ‌نمایی کرده‌اند. به گفته این کارشناسان، ضربه واقعی حزب‌الله، به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
با توجه به این شرایط متزلزل رژیم صهیونیسی، «ادلیست» در پاسخ به این سؤال که چرا اسرائیل در شمال و جنوب با آتش بازی می‌کند؟ نوشت: «تنها غرور، علت آن است و آنها(سران صهیونیسیت) گمان می‌کنند که می‌توانند( مقابل حزب‌الله بایستند،ولی) تبعات آن را درک نمی‌کنند».
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش یک فیلم مستند گزارش داد که کارشناسان، متخصصان و تعدادی از تصمیم‌گیران اسرائیلی به اجماع تأکید دارند که جبهه داخلی اسرائیل آمادگی مواجهه با موشک‌های حزب‌الله را ندارد، زرادخانه نظامی حزب‌الله از لحاظ کمی و کیفی بسیار قدرتمند‌تر شده و حال آنکه اسرائیل هنوز بودجه‌‌ای برای آماده‌سازی پناهگاه‌ها و توزیع ماسک‌های ضدگاز اختصاص نداده است.
«یونال یاهف» شهردار سابق حیفا، در خصوص تهدیدات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، مبنی بر اینکه برخورد موشک به مخزن گاز آمونیاک موجود در خلیج حیفا، بمب هسته‌ای تولید خواهد کرد و (انفجارآنجا) تلفات انسانی و خسارا ت‌ سنگینی بر جای می‌گذارد گفت: «متأسفانه سخنان نصرالله را باور دارم و آنچه گفته ، صد‌در‌صد درست است. دولت نتانیاهو باید این موضوع را کاملا جدی بگیرد.»
وی افزود: نصرالله دقیقا روی موضوع حساسی دست گذاشته که باعث وحشت اسرائیلی‌هاست.
جمعیت صهیونیستی«تسالول» نیز در این باره تأکید کرد ، ۱۵ تن گاز آمونیاک در حیفا موجود است و هر موشکی که به آن اصابت کند، می‌تواند این مکان را به یک بمب اتم تبدیل کرده و منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شود.
هشدار عون به رژیم صهیونیستی
«میشل عون»رئیس‌جمهور لبنان، به رژیم صهیونیستی در مورد پیامدهای هرگونه تجاوز جدید علیه لبنان هشدار داد.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور لبنان گفت: ما به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند بوده‌ایم، اما اسرائیل با تجاوز اخیرش به «ضاحیه جنوبی» بیروت، قواعد درگیری را زیر پا گذاشته و ناقض این قطعنامه است. ما به هرگونه تجاوزی علیه حاکمیت کشورمان و تمامیت ارضی آن پاسخ خواهیم داد.