kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

بن‌سلمان معتاد است

«مایکل وولف»، نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب جدید خود و در قسمت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نوشته که بن‌سلمان به کوکائین و بازی‌های ویدئویی اعتیاد دارد!

این روزها معلوم شده، «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد سعودی، قاتل کودکان یمنی و تکه تکه‌کننده جمال خاشقجی معتاد هم هست. این را «مایکل وولف» نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب جدید خود به نام «محاصره؛ ترامپ زیر آتش» فاش کرده و آن‌طور که خبرگزاری تسنیم نوشته در این کتاب آمده بن‌سلمان «اعتیاد مزمن به کوکائین و بازی‌های ویدئویی دارد».
«وولف» در این کتاب نوشته که «بن‌سلمان همچنان مواد مخدر مصرف می‌کند و دولت آمریکا این را می‌داند». این نویسنده همچنین در کتاب خود، از گرفتاری دولت عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی و حمایت‌های این کشور از تروریسم صحبت کرده و بر چشم‌پوشی دونالد ترامپ از این مسائل تاکید می‌کند. وی مطالبی راجع به اختلافات میان خانواده سلطنتی در عربستان نیز در کتاب خود آورده است.
راه حل، قیام علیه بن‌سلمان است
از سوی دیگر، «عبدالله السالم» دبیر کل «حزب الأمة الإسلامی»، از احزاب مخالف عربستان که در تبعید خود خواسته در انگلیس زندگی می‌کند، به فشارهای بن‌سلمان به منتقدان پرداخته و از مردم خواسته علیه آل‌سعود قیام کنند: «مقامات سعودی بازداشت‌شدگان را آزاد نخواهند کرد تا آنکه مردم برای این خواسته، به خیابان‌ها بریزند، بویژه آنکه شمار کسانی که به ناحق بازداشت شده‌اند، به هزاران نفر رسیده است».
السالم درباره خطر دچار شدن مخالفان سعودی به سرنوشت خاشقجی هم گفته: «هر کاری از عربستان انتظار می‌رود زیرا با عقل یک جوان ناپخته‌ اداره می‌شود. بن‌سلمان واقعیت اطراف خود را درک نمی‌کند. رژیم حاکم در عربستان‌، رژیمی سرکوبگر و جانی است که با قتل و شکنجه و خونریزی به حیات خود ادامه می‌دهد... حزب الامه الاسلامی روی ملت عربستان حساب کرده و مشروعیت خود را از پذیرش دیدگاه اصلاح‌طلبانه این حزب و پیش‌نویس قانون اساسی آن برای عربستان توسط مردم این کشور گرفته است... آنچه امروز در عربستان اتفاق می‌افتد، اصلاحات نیست بلکه گسستن از آداب و رسوم است که پس از جنگ وحشیانه علیه اسلام و مسلمانان، علما و اصلاح‌طلبان به وجود آمده است». به گفته السالم، مردم عربستان به دنبال رقصیدن و آواز خواندن و آوردن رقاص نبودند، بلکه به دنبال غرور و عزت و ارتقاء حقوق و آزادی بودند.