kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
خطیب نماز جمعه تهران:

ثمرات «گام سوم» از دو گام قبلی بهتر خواهد بود

خطیب نماز جمعه تهران با‌ اشاره به تصمیم کشورمان برای اجرای گام سوم، گفت: تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، ثمراتش بهتر از دو گام قبلی خواهد بود.




حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) یک مدرسه تمام‌عیار و یک دانشگاه عالی رتبه و یک مکتب بی‌نظیر است که در آن اصول و قواعد زیست پاکیزه و حیات طیبه به بشریت تقدیم شده است.
وی افزود: دشمن بر این تصور بود که 22 بهمن سال گذشته در تهران خواهد بود، اما امروز دیپلماسی التماسی و خواهشی شان را ملاحظه می‌کنیم که از هر طرف میانجی می‌فرستند و این اثر مقاومت و ایستادن با داشتن ظرفیت موشکی و منطقه‌ای و توان دفاعی و حضور مردم بصیر است که باعث می‌شود این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شود و در نهایت روسیاهی برای دشمنان و سربلندی برای جبهه مقاومت باقی می‌ماند.
وی افزود: کاهش تعهدات در گام اول شروع شد و هیچ اتفاقی در بازار رخ نداد. با شروع گام دوم هم اتفاقی در بازار رخ نداد و حتی در برخی از شاخص‌ها وضعیت‌مان بهتر شد. هم اکنون گام سوم برداشته شد و از امروز اجرایی می‌شود. این بار این تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، ثمراتش بهتر از دو گام قبلی خواهد بود.
حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ایران موقعیت خود را متوقف نمی‌کند و تصمیمش را مرحله به مرحله دنبال می‌کند. حاصل مذاکره فقط عمل است و دیگر وعده به دردمان نمی‌خورد. آنها باید به 11 تعهدشان عمل کنند و هر زمان عمل کردند، بقیه مسائل پیش خواهد رفت.
وی بیان کرد: ا‌ن‌شاءالله این منطق حسینی ما را به همه آرمان‌ها و آرزوها خواهد رساند و باید بایستیم و مقاومت کنیم که این مقاومت زمینه گشایش‌هایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی‌های ما خواهد بود.
حاج‌علی‌اکبری گفت: ملت ایران با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته است و زیبایی‌های این مکتب را بر محور جهاد در راه خدا و حضور در میدان را آموخته‌اند. امروز شناسه ملت ایران در تمام دنیا جمله تاریخی هیهات من الذله است.
41 میلیون بی‌خانمان و گرسنه
نشانه عمیق بحران در آمریکا
وی افزود: امروز در داخل آمریکا درباره افول اجماع وجود دارد و آینده‌شناسان و نظریه‌پردازان در این زمینه سخن می‌گویند و گزارش می‌دهند که دیگر آمریکا حتی کشور ده سال پیش نیست.
این خطیب نمازجمعه تصریح کرد: دنیا به عصر پساآمریکا فکر می‌کرد و دیگر آن قدرت اقتصادی و سیاسی آمریکا و توان تأثیرگذاری‌اش را مشاهده نمی‌کنیم و حتی در یکی از مجلات معتبرشان عکسی از پایان عصر هژمونی آمریکا را منتشر کرده‌اند؛ کرکسی که پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است.
وی بیان کرد: هیئت حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن در سرگشتگی استراتژیک و راهبردی آخرین تلاش‌هایش را می‌کند تا چهره ابرقدرتی آمریکا را حفظ کند، اما این موضوع با 20 هزار میلیارد دلار بدهی آمریکا و شکسته شدن قدرت اقتصادی که روزی نیمی ‌از اقتصاد دنیا را داشته است، امکان‌پذیر نخواهد بود. امروز آمریکا بیش از 15 درصد از سهم اقتصاد دنیا را ندارد که همین رقم هم به‌زودی کاهش خواهد یافت.
حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: آمریکا به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، شاخص‌هایش وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد که می‌توان به شاخص‌هایی همچون مواد مخدر، بی‌خانمانی و گرسنگی 41 میلیون آمریکایی، توسعه زندان و زیرپاگذاشتن دموکراسی در ناهنجاری اخلاقی و جنسی و فاصله طبقاتی وحشتناک‌ اشاره کرد.
وی ادامه داد: این افول موریانه‌ای است که از درون می‌پوساند. این دستگاه استکباری دچار پوکی استخوان شده و از درون دچار متلاشی شدن است.
این خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: وضعیت سیاسی با ظهور پدیده‌ای بنام ترامپ افول یافته است. این شخصیت چه به روز حیثیت آمریکا آورده است؟ گویا این آدم با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمد اما تیر خلاص را به حیثیت آمریکا زده و دیگر حیثیتی برای آمریکا در سطح جهانی باقی نمانده است.
ایستادگی ملت ایران
افول آمریکا را تسریع کرده است
وی بیان کرد: شما مشاهده می‌کنید ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و اعتبار جهانی و نفوذ منطقه‌ای را کاهش داده است.البته این افول حاصر تکبر و فساد است. هرکجا رد آمریکا را می‌بینید، فساد، خونریزی و گرفتاری و بدبختی را شاهد هستید و این انتقام خدا بوده است.
خطیب جمعه تهران با‌ اشاره به ثمره مقاومت در منطقه گفت: در سوریه و جنگ هشت ساله نیابتی با ‌تروریست‌ها شاهد بودیم که آنها چه کردند و ما چه ایستادگی‌هایی را انجام دادیم. امروز بعد از این همه سال و آن همه سرمایه‌گذاری آمریکایی، دیگر کسی نمانده به جز آن عده اندک که ‌تروریست‌ها به جان هم افتاده‌اند.
حاج‌علی‌اکبری با‌ اشاره به وضعیت عراق گفت: در عراق بیش از چهار سال درگیری ادامه یافت و عتبات در معرض خطر بود، اما به برکت مقاومت شرایط جدید اقتدار را در آنجا مشاهده می‌کنیم. همچنین حماقت اخیر صهیونیست‌ها را شاهد هستیم و عراق به سمت خودساختن می‌رود.
وی بیان کرد: ائتلاف موهوم آمریکایی‌ها در یمن با محوریت سعودی‌ها به هیچ جا نرسید و کشتی‌شان به گل نشست. آنها به پنجمین سال مقاومت‌شان رسیده‌اند و به دنبال راهی هستند که آبرومندانه از ماجرا خارج شوند.
خطیب نمازجمعه با‌ اشاره به وضعیت لبنان تصریح کرد: نتانیاهو می‌خواست برای بازسازی خودش عملیاتی انجام دهد اما به وضعیتی مبتلا شد که کابوس موشک‌ها را می‌بیند.
وی ادامه داد: در فلسطین این راهپیمایی بازگشت هفتگی ادامه دارد و همچنین میان نیروهای جهاد و حماس وحدت برقرار شده و صدای مقاومت بلندتر از همیشه از فلسطین بلند شده است.
حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ایران قهرمان سربلند هم بحمدالله از میان این توطئه‌های بزرگ و کوچک آمریکایی را به مکتب حسینی، صبر و مجاهدت و نظام حسینی، رهبری حسینی، حلقه انصار و وفاداران حسینی، با ظرفیت‌های طبیعی و ذخائر انسانی عالی و موقعیت عالی جهان و به‌واسطه ملت بصیر باهوش و با مقاومت را خنثی خواهد کرد.
امر به معروف و نهی از منکر
علت بقای اسلام است
 معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ​ با گرامیداشت ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: شرط نصرت الهی در کنار اقامه نماز و دادن زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.خطر بزرگی که امروز متوجه انقلاب ماست، بی‌تفاوتی عمومی درخصوص امر به معروف و نهی از منکر است.
علی تقوی یگانه با بیان اینکه هدف از امر به معروف اتمام حجت با گناهکار است، گفت: این فریضه در سایر کشور‌ها و همچنین در کشور‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که در این کشور‌ها تذکر دادن را به مردم آموزش می‌دهند و می‌گویند هر کس ورود ممنوع آمد همه موظفند با چراغ زدن او را متوجه خطای خود بکنند.
معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران افزود: اگر همه مردم به هم تذکر دهند کار حاکم آسان شده و تخلفات کاهش می‌یابد و اگر امر به معروف می‌کنیم فرد ظالم حاکم و گناه عادی می‌شود.
وی ​ امر به معروف و نهی از منکر را علت بقای اسلام بیان کرد و گفت: اگر به گناهکار تذکر داده نشود، اسلام به نسل بعد منتقل نخواهد شد.