kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
شورای شهر سانفرانسیسکو:

انجمن ملی سلاح آمریکا یک گروه تروریستی داخلی است

شورای شهر سانفرانسیسکو با صدور قطعنامه‌ای اعلام کرده انج من ملی سلاح آمریکا یک نهاد تروریستی است.




آمریکا با آنکه حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده صحنه وقوع نزدیک به ۳۱ درصد از کل حوادث مربوط به کشتارهای کور در سراسر دنیا است. آزادی خرید و فروش اسلحه همراه با میدان‌داری یک رئیس‌جمهور نژاد‌پرست این وضعیت اسفبار را به گفته رسانه‌های آمریکایی تشدید کرده است. بر‌اساس گزارش مرکز آمار این کشور، خشونت‌های مسلحانه از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۲ هزار و ۸۵۰ مورد به شکل تیراندازی بوده که در نتیجه آنها 8 هزار و 656 نفر کشته و ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر زخمی شده‌اند. 386تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۷۸۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند.
گرچه تعداد زیادی در حوادث مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرت دارد که حتی کنگره هم توانایی مقابله با آن را ندارد و قوانینی تاکنون برای کنترل حمل سلاح در این کشور تصویب و اجرا نشده است.ترامپ نیز از این لابی به شدت حمایت می‌کند اما به گفته پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در پی افزایش تیراندازی‌‌های جمعی در سراسر آمریکا و کشته شدن تعداد زیادی در حوادث مرتبط با خشونت سلاح در آمریکا، شورای شهر سانفرانسیکو، با تصویب قطعنامه‌ای، «انجمن ملی سلاح» (NRA) را به‌عنوان یک «سازمان تروریستی داخلی» معرفی کرد.
این قطعنامه می‌گوید «انجمن ملی سلاح آمریکا » که حامی حقوق سلاح در آمریکا است؛ یک سازمان تروریستی است و از دیگر شهرها و نهادهای دولتی نیز درخواست می‌کند که این سازمان را به‌عنوان یک سازمان تروریستی داخلی معرفی کنند. به گزارش فارس طبق این گزارش، علیرغم آنکه این قطعنامه از قدرت قانونی برخوردار نیست اما تأکید دارد که انجمن ملی سلاح از «ثروت چشمگیر و قدرت سازمانی خود برای ترویج مالکیت سلاح بهره‌برداری می‌کند و صاحبان سلاح را به انجام اعمال خشونت‌بار ترغیب می‌کند». در قسمتی از این قطعنامه آمده:«تمامی کشورها، مردم خشن و نفرت‌انگیز دارند اما قطعاً ما به این افراد دسترسی ساده به سلاح‌های تهاجمی می‌دهیم و این تا حد زیادی به واسطه نفوذ انجمن ملی سلاح است».