kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

العربی الجدید: در عراق و سوریه نظامیان آمریکایی مثل داعش مشغول آدم‌کشی هستند

یک روزنامه نزدیک به قطر نوشت، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا که به بهانه مبارزه علیه «داعش» شکل گرفته، طی پنج سال گذشته مثل این گروه تروریستی، در عراق و سوریه مشغول آدم‌کشی بوده بیش از 7000 غیر نظامی را کشته است.



روزنامه «العربی الجدید» طی گزارشی در‌باره جنایات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه، نوشت که این ائتلاف در سپتامبر2014 (شهریور 1393) به بهانه مبارزه با داعش شکل گرفت و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، 10 سپتامبر(19 شهریور) همان سال، دستور نخستین حملات در سوریه را صادر کرده بود.
این روزنامه به نقل از نهاد موسوم به
«شبکه حقوق بشر سوریه» گزارش داد که از زمان آغاز حملات ائتلاف آمریکا در سوریه تا مارس سال 2019 (اسفند گذشته)، 3035 غیر نظامی سوری جان خود را از دست داده و از این تعداد، ۹۲۴ نفر کودک و ۶۵۶ نفر هم زن بوده‌اند.
درباره اهداف این ائتلاف، «عبدالرحیم خلیفه» نویسنده سوری تأکید کرد: «ائتلاف به بهانه نابودی تروریسم، زیر ساخت‌های مناطق هدف را به صورت تقریبا کامل نابود و ساکنان این مناطق را هم را آواره کرده است.»
خلیفه به العربی الجدید گفت ، ائتلاف آمریکایی «بدون رعایت ارزش‌های انسانی و حقوق بین‌الملل، هزاران غیر نظامی را به قتل رسانده است.»
این نویسنده سوری در پایان خاطر نشان کرد، یقینا نیروهای ائتلاف آمریکایی «هیچ توجهی به وضعیت
غیر‌نظامیان نداشته‌اند و [این مسئله] برای مردم پیامدهای مادی، روحی و سیاسی داشته است و به آسانی از حافظه آنان پاک نخواهد شد».
العربی الجدید در مورد عملیات ائتلاف در عراق هم نوشت، این حملات پیش از سوریه آغاز شده بود و آمریکا در آن زمان ادعا می‌کرد که برای جلوگیری از سقوط شهر اربیل (پایتخت منطقه کردستان عراق) توسط داعش، وارد عمل شده است.
این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران برای نجات مردم کردستان عراق ، علیه داعش دست به کار شده بود. «مسعود بارزانی» نخست وزیر پیشین منطقه کردستان اعلام کرد که حمایت‌های تهران را فراموش نخواهد کرد.
بنا بر این گزارش، در جریان حملات هوایی ائتلاف به شهرهای «فلوجة»، «موصل»، «رمادی» و «الحویجة»، ده‌ها منزل از بین رفته است و خیلی از ساکنان آنها نیز زیر آوارها دفن شده‌اند.
العربی الجدید ادامه داد، در موصل (مرکز استان نینوا) بر اثر بمباران ائتلاف، شمار زیادی از مردم زیر آوارها دفن شده‌اند و هنوز هم عملیات بیرون کشیدن اجساد از زیر آوارها ادامه دارد.
در این گزارش تأکید شد که شمار «غیر نظامیان قربانی(در موصل) بیش از 4000 نفر است... البته، این آمار متعلق به ماه‌های نخست این نبرد بوده و کشتار اصلی در بخش قدیمی شهر [موصل] که آخرین مقر گروه [داعش] بوده، رخ داده است؛ (آمریکا در آنجا) مرتکب کشتار دسته جمعی شده است.»