kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
امام جمعه قم:

طرح مذاکره با آمریکا تکرار یک اشتباه تلخ است

امام جمعه قم گفت: اولویت امروز کشور اقتصاد و فرهنگ است و مردم انتظار دارند دولت در دو سال باقی‌ مانده به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به این دو اولویت ضروری مردم بپردازد.


قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور خیل عظیم مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: رونق تولید موضوع اصلی و مهم اقتصاد است و تولید‌کنندگان به عنوان رزمندگان این عرصه باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرند و همانند دوران جنگ رزمندگان جبهه تولید مورد تکریم و حمایت همه به‌خصوص دولت محترم باشند.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در تولیدات دفاعی مورد توجه قرار گرفت و امروز می‌بینیم که این تولیدات سایه جنگ را از سر کشور دور کرده و حتی دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی در صحنه‌های دیگر هم کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فرهنگ نیز زیرساخت و اساس کشور است و دشمن در این عرصه نیز با استفاده از فضای مجازی قتل‌عام راه‌ انداخته است لذا مسئولین و مردم همه مسئول هستیم از فرهنگ ایرانی- اسلامی خود مراقبت کنیم.
وی با انتقاد از برخی هنجارشکنی‌ها در محافل و همایش‌ها، گفت: از دولت و کارگزاران نظام انتظار می‌رود در برگزاری همایش‌ها دقت و حساسیت لازم به خرج دهند تا عموم مردم تصور نکنند خود کارگزاران نظام اسلامی بعد از 40 سال به مقابله با ارزش‌هایی پرداخته‌اند که انقلاب اسلامی به‌خاطر برپایی آنها با هزینه فراوان به پیروزی رسیده و استقرار یافته است.
خطیب جمعه قم در ادامه به اقدامات خوب قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اشاره کرد و بیان داشت:  در همین مدت کوتاه امید در دل مردم ایجاد شده و مفسدین به همان اندازه ناامید شده‌اند، لذا انتظار می‌رود هر سه قوه همگام با هم، مفسدان اقتصادی را شناسایی و قاطعانه با آنها برخورد کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها طرح مذاکره با آمریکا را تکرار اشتباه تلخ عنوان کرد و گفت: آمریکا ضربه زدن به نظام اسلامی را دنبال می‌کند البته ممکن است تاکتیک خود را عوض کند اما هدف آنها عوض نخواهد شد.
وی با اشاره به کاهش تعهدات برجام از سوی ایران در برابر بی‌عملی اروپا به تعهدات خود در این معاهده، اظهار داشت: تعهدات برجامی را با قدرت و در موعد مقرر کاهش دهید تا باور کنند ملت ایران در برابر بی‌تعهدی آنها ساکت نمی‌ماند.
امام جمعه قم تاکید کرد: اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد و آنها هم دنباله‌رو آمریکا هستند.