kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

استقرار درمانگاه اربعین در مسیر زائران حسینی در کرمانشاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آماده شدن اکیپ‌های بهداشت و درمان برای اربعین حسینی خبر داد و گفت: درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت و درمان در مسیر زائران اربعین در استان کرمانشاه مستقر می‌شود.


ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط و اعلام مقامات سیاسی، سفر اربعین از مرز خسروی انجام می‌شود اظهار داشت: تمام تلاش ما در دانشگاه علوم پزشکی این است که به بهترین نحو به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی انجام شود.
وی با ‌اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای اربعین در مرز خسروی دیده شده است خاطرنشان کرد: دو درمانگاه در پایانه و مرز خسروی  مستقر می‌شود و مراکز بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی در شهرستان‌های قصرشیرین، اسلام‌آباد غرب، ماهیدشت، دالاهو و سرپل‌ذهاب مشغول خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در طول مسیر شهرستان‌ها به صورت شبانه‌روزی مراکز بهداشت و درمان در خدمت مردم خواهند بود عنوان کرد: آمادگی بهداشتی برای نظارت بر غذاهای زائران انجام می‌شود و موکب‌ها و آب آشامیدنی توسط اکیب‌های بهداشتی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت که مردم در طول پیاده‌روی دچار مشکل بهداشتی نشوند.
شکیبا با اعلام اینکه واکسیناسیون در مناطق مرزی فعال می‌شود و تمهیدات لازم برای پیش‌بینی هرگونه بیماری واگیردار انجام می‌شود خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی از مرز خسروی تا مبادی ورود زائران به مرکز استان توسط مراکز بهداشت و درمانگاه‌ها ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه تیم‌های متشکل از پزشک، پرستار، ماما و مراقبین سلامت در حال آماده‌شدن هستند عنوان کرد: تمام نیروها فعالانه وارد عمل خواهند شد تا مردم به راحتی و آرامش خاطر به پیاده‌روی اربعین مشرف شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با‌ اشاره به اینکه در هر فاصله 30 کیلومتری یک مرکز بهداشت و درمان برپا می‌شود خاطرنشان کرد: از تاریخ 15مهرماه خدمات به زائران اربعین آغاز و تا هفتم آبان‌ماه ادامه دارد و مرکز بهداشت آماده خدمات‌رسانی را در هر بازه زمانی خواهند داشت.