kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

افتتاح 2 هزار پروژه آموزشی و پرورشی با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان تا ابتدای مهر

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: از آغاز هفته دولت تا ابتدای مهر دو هزار پروژه در آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، موافقت شد تا به بودجه دوهزار میلیارد تومانی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان 10 درصد اضافه شود.
حسینی با اشاره به پروژه‌های تکمیلی، اظهار داشت: از آغاز هفته دولت تا ابتدای مهر دو هزار پروژه در آموزش و پرورش به مساحت یک میلیون و٣۵٠هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها شامل؛ ١٠هزار کلاس درس،١۴٢سالن ورزشی، 16 پروژه استخر با ١٠٠میلیارد اعتبار،٣٨١ کلاس درس در کرمانشاه و ١۴٠٠مدرسه آماده تحویل در مناطق سیل‌زده به ‌جز ١۵٠مدرسه کاملاً تخریب ‌شده خواهد بود.
وی با اشاره به سفرش به استان سیستان و بلوچستان گفت: شورای راهبردی و هماهنگی مناطق کم برخوردار تشکیل خواهد شد و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.
سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: در این سفر 10شهر استان سیستان و بلوچستان را بازدید کردیم و در شورای اداری استان با بررسی سند جامع کیفی آموزش ‌و پرورش، بیان شد که استان به 200 مدرسه نیاز دارد و در همان جلسه خیرین تعهد کردند که 200 مدرسه را خواهند ساخت.
حسینی ادامه داد: با در نظر گرفتن مربعی که اضلاع آن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت آموزش‌وپرورش، استاندار، خیرین و استان‌های معین است، پروژه‌ها به ‌پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان فرهنگیان سیستان و بلوچستان با ۶٧ تختخواب تأمین اعتبار شد، گفت: در این سفر تخریب مدارس خشتی گلی استان در سراوان آغاز شد و تا آخر آبان ماه مدارس خشتی گلی در این استان کاملاً برچیده خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: در این سفر کلنگ احداث چهل و نهمین مدرسه اوتیسم در کشور و اولین مدرسه اوتیسم در استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.