kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت(اخبار ادبی و هنری)

داریوش اسد زاده، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، پس از پشت‌سر گذاشتن یک دوره بیماری روز گذشته (سوم شهریور) در سن 96 سالگی‌دارفانی را وداع گفت.

مرحوم اسدزاده سال 1391 از دست رئیس‌جمهور وقت نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرد. وی از بازیگران پرکار هم در سینما و هم در تلویزیون بود و در ده‌ها فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرد که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی «خانه سبز»، «سمندون»، «هوش سیاه»، «آژانس دوستی» و. .. و فیلم‌هایی چون «قلاده‌های طلا»، «یتیم خانه ایران»، «روز شیطان»، «همسر» و. ..‌ اشاره کرد. اسدزاده همچنین در سال‌های پایانی زندگی خود، کتاب‌هایی درباره تاریخ تئاتر و همچنین گذشته تهران نوشت.
به گزارش خبرنگار کیهان، مرحوم اسدزاده با اینکه بازیگری بی‌حاشیه و محترم بود، اما به‌خاطر بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» با موضوع فتنه سال 88 با بی‌مهری‌هایی از سوی اصلاح‌طلب‌های افراطی و حامیان فتنه مواجه شد. خود وی در مصاحبه‌ای گفته بود: «برای من هم حاشیه‌هایی داشت و عده زیادی تماس می‌گرفتند و عنوان می‌کردند که چرا در این فیلم بازی کرده‌ام و می‌گفتند از من توقع دیگری داشتند...!»
این چهره ماندگار تلویزیون در مصاحبه‌ای با سیما درباره تصورش از مرگ گفته بود: «مرگ از دیدگاه من خیلی زیباست. مرگ هم مانند زندگی، خیلی زیباست. در این سن نود و چندسالگی، اکثر شب‌ها بیدارم، مطالعه می‌کنم، تفکر می‌کنم و درباره تاریخ تئاتر تهران می‌نویسم. در خلوت شبانه ام همواره از خدا می‌خواستم و می‌خواهم که راحت بمیرم، از پا نیفتم. لذا مرگ به‌نظر من زیبا و قشنگ
 است.»