kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

افزایش 7 درصدی کشف مواد مخدر در سال ‌جاری

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مواد مخدر کشف شده در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

سعید منتظرالمهدی به فارس گفت: در طی چهار ماهه امسال 298 هزار و 172 کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان کشف شده است که در مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.
منتظرالمهدی اظهار داشت: ماده مخدر‌ تریاک نسبت به چهارماهه مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته و موادی همچون حشیش و گروه هروئین به‌ترتیب 13 درصد و 8 درصد کاهش داشته‌اند.
وی ادامه داد:‌ تریاک 82 درصد از مجموع مواد مخدر مکشوفه را شامل می‌شود و حشیش 9 درصد، هروئین دو درصد، مورفین دو درصد، شیشه دو درصد و سایر مواد نیز سه درصد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان بسیج مستضعفین، گمرک و سازمان زندان‌ها به‌ترتیب بیش از 85 درصد، 10 درصد، سه درصد، یک دهم درصد و یک‌صدم درصد کشفیات مواد مخدر را در چهارماهه 98 داشته‌اند.
منتظرالمهدی افزود: در چهار ماهه اول امسال 161 هزار و 438 نفر به‌عنوان متهمان مواد مخدر دستگیر شدند که سه درصد نسبت به چهار ماهه سال 97 این تعداد رشد داشته است.
وی گفت: تعداد قاچاقچی و توزیع‌کننده دستگیرشده در چهارماهه سال 98 برابر با 82 هزار و 653 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: تعداد معتادان دستگیرشده نیز 87 هزار و 785 نفر بوده که 14 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال 97 داشته است.
منتظرالمهدی گفت: در چهار ماهه سال جاری، مجموع دستگاه‌های ذی‌ربط 985 عملیات در حوزه مواد مخدر داشتند که نسبت به چهار ماهه سال 97 حدود 90 درصد رشد داشته است. در این مدت 8 هزار و 104 خودرو توقیف شده و 286 سلاح نیز کشف و ضبط شده است.