kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

کره‌شمالی 2 موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرد

دونالد ترامپ در واکنش به تازه‌ترین آزمایش‌های موشکی بالستیک کره‌شمالی، ضمن عادی جلوه دادن آن، گفت که رهبر کره‌شمالی آزمایش موشکی را دوست دارد!



بامداد روز شنبه خبری در رسانه‌های کره شمالی مبنی بر آزمایش دو موشک بالستیک مخابره شد، تا بدین ترتیب پیونگ‌یانگ طی یک ماه اخیر، برای نهمین بار موشکی به سمت آب‌های اطراف خود شلیک کرده باشد. هنوز اطلاعات بیشتری در‌باره این آزمایش‌ها گزارش نشده است. اما،
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طبق معمول روزهای گذشته، نه تنها نسبت به آزمایش‌های موشکی کره شمالی واکنش تندی نشان نداده، بلکه سعی کرده اوضاع را کاملا «عادی» جلوه دهد. ترامپ در جمع خبرنگاران و پس از آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با من خیلی صادق است. ما واقعا روابط خوبی داریم». ترامپ همچنین تاکید کرده که از نظر او کره شمالی هیچ معاهده‌ای را نقض نکرده است! ترامپ همچنین طی اظهار نظری خنده دار به خبرنگاران گفت: «کیم آزمایش موشکی را دوست دارد».
این اظهار نظر ترامپ در حالی صورت گرفته که وی از توقف آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از پایان رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی، خبر داده بود. رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا روز سه‌شنبه به پایان رسید.
ظاهرا روند تنش زدایی در شبه جزیره کره پس از سه دیدار ترامپ و رهبر کره‌شمالی، از مسیر اصلی خود منحرف شده است؛ در حدود یک ماه اخیر کره‌شمالی طی هفت روز، 9 موشک بالستیک را از سرزمین خود شلیک کرده است. پیونگ یانگ با انتشار دو بیانیه همزمان با شلیک موشک، ادامه رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در جوار مرزهای آبی خود را دلیل اصلی انجام این آزمایش‌ها دانسته و در ضمن ، به آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور هم نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود. در مقابل، ترامپ که به موفقیت دیپلماتیک در کره شمالی به خاطر انتخابات آتی شدیدا محتاج است، دائما سعی می‌کند تا این آزمایش‌ها را در میان خبرنگاران و جملات توئیتری خود «بسیار عادی» جلوه دهد، تا مبادا بخش بیشتری از رای خود را از دست بدهد!