kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۱۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

ادامه حملات مشکوک به حشدالشعبی عراق آیا پای رژیم صهیونیستی در میان است؟

در ادامه حملات هوایی مشکوک به پادگان‌ها و مواضع سازمان«حشد‌الشعبی» عراق، این بار پایگاه «البلد» در استان صلاح‌الدین هدف حمله قرار گرفت و به آتش سوزی و انهدام انبار مهمات حشد‌الشعبی در مجاورت انجامید. اخیرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوکراین به طور غیر مستقیم، مسئولیت حملات علیه حشد‌الشعبی در عراق را به عهده گرفت.



در ادامه حملات مشکوک زنجیره‌ای به پایگاه‌ها و مواضع نیروهای حشد‌الشعبی درعراق، دیروز پایگاه «بلد» در جنوب استان «صلاح الدین»، هدف حمله هوایی قرار گرفت. به گفته یک نظامی، هدف از حمله، مواضع حشد‌الشعبی در نزدیکی پایگاه بوده است.
در این حمله هوایی‌، یک انبار حشدالشعبی طعمه حریق شد و برخی از نیروها نیز جراحت‌های اندکی برداشتند. سرتیپ «کاظم سلمان بوهان» مدیر کل «اداره دفاع مدنی عراق» گفت: در این حادثه، یک انبار مهمات متعلق به نیروهای حشد‌الشعبی که در نزدیکی پایگاه هوایی بلد قرار داشت، منفجر شد.
«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق، که کمی بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده بود، به تلویزیون رسمی این کشور گفت، این حادثه نیاز به تحقیقات عمیق دارد.
طی یک ماه اخیر، این چهارمین بار است که مراکز استقرار نیروهای حشد‌الشعبی هدف حمله قرار می‌گیرد؛ اوایل هفته گذشته انبار تسلیحاتی حشد‌الشعبی در حومه بغداد دچار آتش سوزی شده و یک کشته و ۲۹ زخمی بر جای گذاشته است. در آن زمان، پلیس علت واقعه را بی‌دقتی در نحوه ذخیره کردن سلاح و دمای بالای هوا اعلام کرده بود، اما دولت همچنان روی این مسئله تحقیق می‌کند.
واکنش نماینده پارلمان عراق
« کریم علیوی» نماینده پارلمان عراق و عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان ، اعلام کرد: آنچه در پایگاه‌های «بلد» در استان صلاح الدین و پادگان «الصقر» در جنوب بغداد رخ داده، در واقع حمله اسرائیل با اطلاعات دقیق آمریکایی‌ها بوده است.
وی افزود: هواپیماهای اسرائیلی با اطلاعات دقیق و پوشش هوایی آمریکا، اهداف نظامی و امنیتی را در داخل عراق هدف قرار‌داده‌اند.
علیوی تاکید کرد: آنچه رخ می‌دهد نقض آشکار حاکمیت عراق و تعدی آشکار به همه قوانین و عرف بین‌المللی است.
این نماینده از دولت عراق خواست که با این موضوع، به شکل سهل انگارانه رفتار نکند.
اعتراف تلویحی رژِیم صهیونیستی
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اخیرا به طور ضمنی اعتراف کرد که حملات به مراکز حشد‌الشعبی در عراق، کار این رژِیم است.
نتانیاهو در جریان سفر به اوکراین، به خبرنگاران گفته بود که ایران در هیچ جا امنیت نخواهد داشت. وی گفته بود: هر وقت لازم باشد ما (علیه ایران) اقدام خواهیم کرد.
در این میان، ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش اعلام کرد، در حملات علیه حشدالشعبی ، هیچ نقشی ندارد. این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که به اعتقاد برخی از کارشناسان، رژِیم صهیونیستی بدون حمایت‌های آمریکا نمی‌تواند دست به چنین حملاتی بزند. در سال 2003 زمانی که عراق به تازگی اشغال شده بود، نیزعوامل اطلاعاتی موساد با کمک اشغالگران آمریکایی ، صدها نخبه عراقی را ترور کرده بودند.
هشدار دبيركل نُجَباء
«شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست خوردن در مقابل مقاومت، تاکتیک خود را تغییر داده و به جنگ نرم روی آورده است، از اینکه عده‌ای در عراق فریب عملیات روانی دشمن و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم را خورده و به حشد‌الشعبی حمله می‌کنند، ابراز تأسف کرد.
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در این پیام، که به‌ مناسبت عید سعید غدیر خم صادر شد، ادامه داد: دشمن با جنگ روانی، به ‌دنبال تضعیف روحیه رزمندگان و ایجاد تفرقه بین ملت عراق است.
وی خاطر نشان ساخت هرگاه حشد‌الشعبی، ارتش، پلیس فدرال و نیروهای ضدتروریسم عراق متحد شده‌اند، به قدرتی شکست‌ناپذیر بدل گشته و رؤیاهای دشمن را نقش بر آب کرده‌اند؛ به‌همین خاطر دشمن تغییر تاکتیک داده و به شیوه‌های ناجوانمردانه و جنگ نرم متوسل شده است.
الکعبی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در عراق فریب عملیات روانی دشمن و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم را خورده و به حشد‌الشعبی حمله می‌کنند، تصریح کرد: ارتش سایبری دشمن یکبار دیگر با فتنه‌گری، نقشه شکست‌خورده‌اش را به اجرا گذاشته است و عذر کسانی که به این نقشه کمک می‌کنند، پذیرفته نیست.