kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

عقده‌گشایی عربستان علیه مردم بی‌گناه یمن به تلافی شکست در میدان جنگ

شبکه «المسیره» حملات کور دوشنبه‌شب جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مردم صنعا و صعده را «عقده‌گشایی ائتلاف سعودی به تلافی شکست در جبهه‌های مختلف یمن» توصیف کرده و علیه آن موضع گرفته است.


سرویس خارجی-

ائتلاف سعودی به رهبری عربستان دوشنبه شب از آغاز آنچه «عملیات منحصر به فرد علیه اهداف نظامی قانونی در صنعا» خواند خبر داد. طبق گزارش‌های منتشر شده، دراین حملات نیز مردم عادی بمباران شدند. سخنگوی ائتلاف سعودی اما ضمن تایید حملات گسترده به صنعا مدعی شد: «مواضع نظامی متعلق به گروه انصار‌الله را هدف گرفته است.» این ائتلاف پیش از این نیز وقتی تصاویر بدن‌های تکه تکه شده زنان و کودکان یمنی منتشر می‌شد، می‌گفت، کار خود انصارالله است و ما فقط مراکز نظامی را بمباران کردیم!
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در این باره گزارش داده که، نیروهای ائتلاف سعودی از شهروندان یمنی خواسته بودند از مواضع مورد حمله فاصله بگیرند. شبکه المسیره یمن هم تایید کرده که جنگنده‌های ائتلاف دوشنبه شب در بیش از ۱۰ نوبت مناطق مختلف در صنعا و دیگر نقاط این استان را هدف گرفتند. نیروی هوایی سعودی در شش نوبت منطقه «عطان» در صنعا و در سه نوبت منطقه «الجبل الاسود» در نزدیکی منطقه عصر و در دو نوبت شهر سنحان را بمباران کردند.
هلاکت نظامی آمریکایی
به گزارش فارس، شبکه المسیره این را هم اعلام کرده که، حملات ائتلاف سعودی در واقع عقده گشایی آن از شکست در جبهه‌های مختلف و ناکامی آن در دستیابی به اهدافش است. برخی منابع مختلف یمنی هم اعلام کرده‌اند که ائتلاف سعودی طبق روال همیشه، مواضع مردم عادی را هدف قرار‌داده است. در استان الحدیده هم مزدوران ائتلاف سعودی با هفت فروند راکت و 19 گلوله خمپاره روستای الشجن در اطراف شهر الدریهمی را که در محاصره است، هدف گرفتند که موجب خسارات سنگین به خانه‌های مردم شد. شبکه المسیره همچنین گزارش داده شماری از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکایی روز سه‌شنبه در حمله رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در استان الجوف کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. منابع رسمی در آمریکا مرگ دستکم یک نظامی را تایید کرده‌اند اما مدعی شده‌اند، علت مرگ، یک حادثه غیر‌نظامی بوده است!
موشک جدید
از سوی دیگر، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه، یک پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در شرق پایتخت را با موشکی جدید هدف قرار‌ داد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن در این باره گفته حمله موشکی با موشک «نکال»‌ به پایگاه نظامی «ماس» انجام شده است. برای اولین بار است که یمنی‌ها از موشک بالستیک «نکال» (مجازات/عذاب) استفاده می‌کنند.