kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

هواداران و مخالفان ترامپ در پورتلند به جان هم افتادند

پیام توئیتری ترامپ در حمایت از گروه‌های راست افراطی به تقابل شدید فیزیکی این گروه‌ با گروه‌ چپ افراطی در شهر«پورتلند» در ایالت «اورگون» منجر شد.



ترامپ در پیام توئیتری خود نوشته بود، قصد دارد که گروه‌های چپ افراطی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و همین توئیت باعث تحریک چپ‌ها و درگیری آنها با راست‌های افراطی شد. در جریان این درگیری پلیس اقدام به بازداشت ۱۳ نفر کرد. در این درگیری‌ها 6 نفر نیز مصدوم شدند. به گفته رئیس پلیس شهر پورتلند، افراد دستگیر شده با اتهاماتی نظیر رفتار آشوبگرانه، دخالت در فعالیت پلیس، مقاومت در برابر دستگیری و استفاده غیرقانونی از سلاح مواجه هستند.
در دو سال گذشته شهر پورتلند شاهد افزایش درگیری میان راست‌گرایان افراطی و گروه‌های مقابل بوده و به همین دلیل پلیس با حساسیت ویژه‌ای راهپیمایی‌ها را تحت نظر دارد. دو سال پیش(۲۱ مرداد ۱۳۹۶) در شهر شارلوتزویل، ایالت ویرجینیا نیز درگیری‌های خونینی میان راست‌گرایان افراطی و مخالفانشان روی داد و یک خودرو به‌سرعت به میان مخالفان راست‌گرایان افراطی حرکت کرد و یک زن ۳۲ ساله را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد. ترامپ به شدت جامعه مستعد آمریکا را دو‌قطبی کرده است.