kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در میان هواداران اجاره‌ای!

کارگران مجتمع پتروشیمی شرکت «شل» تهدید شده بودند چنانچه در سخنرانی «دونالد ترامپ» در «پنسیلوانیا» که هفته گذشته ایراد شد حضور نیابند، حقوق دریافت نخواهند کرد.



رئیس‌جمهور آمریکا بارها گفته شرکت‌کنندگان در تجمعات ضد او از طرف دموکرات‌ها تغذیه مالی می‌شوند. ترامپ مثلا سال 2017 در واکنش به اعتراض‌های سراسری به نحوه ریاست‌جمهوری او گفته بود شرکت در تظاهرات ضد من، حرفه این معترضان است و آنها پول گرفته‌اند. اما ظاهرا اتهامی که ترامپ به رقبای خود می‌زند، علیه خود او نیز وارد است.
 یک روزنامه آمریکایی گزارش داده به کارگران شرکت «شل»در آمریکا وعده داده شده در صورتی که در سخنرانی ترامپ شرکت کنند به آنها اضافه‌کار تعلق خواهد گرفت! در واقع «شل» برای سخنرانی ترامپ هوادار اجازه کرده است.
 روزنامه «پیتسبورگ پست‌گزت» در این باره نوشته: «کارگران شرکت «رویال داچ شل» در منطقه «موناکا» در ایالت پنسیلوانیا روز سه‌شنبه مجبور شدند به انتخابی بین حضور در سخنرانی رئیس‌جمهور و چشم‌پوشی از اضافه کاری که همکارانشان می‌توانستند از آن برخوردار شوند دست بزنند.  حضور در این سخنرانی اختیاری بود، اما کارگران قراردادی در صورتی که به این سخنرانی نمی‌رفتند از دریافت اضافه کار با ضریب روزهای تعطیل که قرار بود چند روز بعد به آنها پرداخت شود محروم می‌شدند».
به نوشته این روزنامه، به کارگران این کارخانه ناتمام پتروشیمی در پنسیلوانیا گفته شده بود باید ساعت 7 صبح در محل سخنرانی حاضر شوند، کارت‌های شناسایی‌شان را اسکن کرده و چندین ساعت تا زمان آغاز سخنرانی ترامپ منتظر باقی بمانند. ناظر یکی از پیمانکاران هم به کارگران گفته: «اگر کارت‌هایتان اسکن نشود، از اضافه‌کار خبری نیست». او همچنین، هر نوع راه انداختن داد و فریاد، اعتراض یا هر رفتار دیگری که به عنوان مخالفت با ترامپ تعبیر شود را ممنوع اعلام کرده بود.
«ری فیشر»، سخنگوی شرکت «شل» اما روایت خود را در این باره با انتشار بیانیه‌ای این‌طور اعلام کرده: «متوجه شدیم برخی از کارگران قصد ندارند در سخنرانی رئیس‌جمهور شرکت کنند به همین دلیل به آنها این گزینه را دادیم که آن ساعت را مرخصی بگیرند.»(!) «کن برودبن»، یکی دیگر از مدیران این مجتمع، نیز در گفت وگو با پیتسبورگ تاکید کرده: «این فقط کاری بود که شل از ما خواسته بود و ما هم آن را اجرا کردیم. خوشحالیم که این شغل را داریم. رئیس‌جمهور چه ما او را دوست داشته باشیم و چه نه رئیس‌جمهور است. ما به خاطر عنوانش به او احترام می‌گزاریم».
کابوس ترامپ
وبسایت «واشنگتن بلید» نیز در گزارشی دونالد ترامپ را «یک کابوس» خوانده که باید هر طور شده از شرش خلاص شد: «هر روز صبح ما بیدار می‌شویم و می‌بینیم کابوس دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد. بیشتر این کابوس‌ها، حتی کابوس‌های تکراری روزی به پایان می‌رسند؛ بنابراین ما باید امیدوار باشیم که این کابوس هم روزی به پایان برسد...ترامپ یک خوک نژادپرست است که تبعیض جنسیتی قائل می‌شود. سپس او، خانواده‌اش یا هرکس دیگری که در دولت او قرار دارد کاری انجام می‌دهد که ذهن را آشفته می‌کند. تنها راهی که می‌توانیم خود را از شر این کابوس‌ها رها کنیم، این است که با رأی دادن «آن» را از کاخ سفید بیرون کنیم. من از واژه «آن» برای اشاره به دونالد ترامپ استفاده می‌کنم؛ زیرا به نظر نمی‌رسد ذره‌ای انسانیت در وجود او باشد».