kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

هفتادمین تظاهرات بازگشت در غزه با تیراندازی نظامیان صهیونیست و جراحت 63 فلسطینی

نظامیان صهیونیستی روز جمعه در راهپیمایی بازگشت بیش از ۶۰ فلسطینی را با شلیک مستقیم گلوله مجروح کردند.

 نظامیان صهیونیست هفتادمین تظاهرات بازگشت فلسطینی‌ها در غزه را هم با گلوله پاسخ دادند. هزاران فلسطینی روز جمعه در هفتادمین جمعه تظاهرات بازگشت در مرزهای باریکه غزه شرکت کردند. هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای خواستار مشارکت پررنگ فلسطینیان در تظاهرات شده بود. این تظاهرات با شعار «جوانان فلسطینی» برگزار شد که یورش وحشیانه صهیونیست‌ها جراحت 63 فلسطینی را به دنبال داشت. وزارت بهداشت فلسطین با تایید این آمار، اعلام کرده ۱۷ نفر از مجروحان کودک هستند. تاکنون ۳۲۶ فلسطینی در جریان این راهپیمایی‌ها که از فروردین 97 آغاز شده، به شهادت رسیده و بیش از ۳۲ هزار نفر هم زخمی شدند.
از سوی دیگر، جنگنده‎های رژیم صهیونیستی جمعه شب چندین بار اهدافی را در نوار غزه هدف حمله قرار‌دادند. رسانه‎های محلی فلسطین می‎گویند که هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه‎های مقاومت را در شرق منطق التفاح در شرق غزه با دو فروند موشک هدف قرار‌دادند. همچنین جنگنده‎های رژیم اشغالگر قدس زمین‎های کشاورزی را در استان الوسطی و همچنین زمین‎های خالی را در شرق دیرالبلح هدف قرار‌دادند.
رژیم صهیونیستی این عملیات را به بهانه شلیک سه فروند موشک از غزه به سمت شهرک صهیونیست نشین سدیروت در شرق
بیت‌حانون را انجام داده است. رسانه عبری زبان «حدشوت» مدعی شده سامانه گنبد آهنین موشک‎های شلیک شده از سوی غزه را رهگیری کرده است. این در حالی است که مقام‎های صهیونیست بارها به نقص در این سامانه اذعان کرده‎اند. در پی شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی آژیرهای خطر در شهرک‎های سدیروت، حافیم، ایرز، نیریم و اور‌هینر به صدا درآمده است.