kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

انصارالله: هدف بعدی امارات است

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از حمله حساب شده به بزرگترین ذخایر نفتی عربستان در عمق خاک این کشور گفته: «پیام این عملیات این بود که حمله بعدی به امارات است».

حملات گسترده و بی‌سابقه پهپادی انقلابیون یمن به جنوب شرق عربستان که دیروز انجام شد، نقطه‌ای را هدف قرار‌داد که با ابوظبی، پایتخت امارات فقط 10 کیلومتر فاصله داشت. این مسئله از آنجا اهمیت دارد که امارات اخیرا اعلام کرده بود نظامیان خود را از یمن خارج کرده است؛ اما ظاهرا امارات با خروج بخشی از نیروهایش، تنها روش مداخله خود در یمن را تغییر داده و از طریق شبه نظامیان یمنی وابسته به خود سعی دارد تا با کمک سعودی‌ها، جنوب یمن را تجزیه کند. به همین دلیل انصارالله یمن با این حملات پهپادی سعی کرد هم سعودی‌ها را به جای خود بنشاند و هم هشداری به ابوظبی ارسال کند. این مسئله را مقامات انصارالله و ارتش یمن هم می‌گویند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سرتیپ «عزیز راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن سخنانی را پیرامون بزرگترین عملیات پهپادی در عمق خاک عربستان مطرح کرد. بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت، پیام عملیات در عمق خاک سعودی این بود که حمله بعدی به امارات خواهد بود. راشد تصریح کرد، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان منجر به افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد...«الشیبه» که هدف عملیات پهپادی قرار گرفت، یکی از مهم‌ترین تاسیسات نفتی سعودی است.