kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

نفس تروریست‌ها در ادلب به شماره افتاد غربی‌ها دوباره نگران شدند

سقوط پی‌در‌پی مواضع تروریست‌ها در شمال غرب سوریه، بار دیگر غربی‌ها را نگران کرد و آنها خواستار توقف فوری پیشروی ارتش سوریه شدند.

همان طور که انتظار می‌رفت، جبهه حامی تروریسم در واکنش به پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در دو استان «ادلب» و «حماه»‌، مثل اوایل سال جاری، جار و جنجال راه انداختند و این بار نیز برای مردم و پناهجویان سوری اشک تمساح می‌ریزند.
به گزارش ایسنا، در موج جدید این اعتراض‌ها، وزارت خارجه فرانسه دیروز خواستار توقف فوری درگیری‌ها در ادلب شد. علاوه بر فرانسه، سازمان ملل و سایر سازمان‌های امدادرسانی غربی هم دیروز نسبت به بروز یک فاجعه انسانی جدید در شمال غرب سوریه هشدار دادند. در صورتی که شرایط برای تروریست‌ها وخیم‌تر شود، طی روزهای آتی بیشتر کشورهای غربی و متحد آمریکا، از جمله ترکیه و انگلیس‌، هم برای مردم ادلب اشک تمساح خواهند ریخت. جالب است که اسفند و فروردین گذشته هم محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی و ترکیه، برای توقف پیشروی ارتش سوریه، از همین اسم رمز«وقوع فاجعه انسانی» استفاده می‌کرده‌اند. در آن زمان فرانسه، انگلیس و ترکیه مدعی بودند که حمله ارتش سوریه به «ادلب»، فاجعه انسانی به بار می‌آورد و باعث می‌شود ده‌ها هزار نفر روانه مرزهای ترکیه شوند.
هر چند قبلا این جنجال‌ها به همراه وعده‌هایی که ترکیه در مورد خارج کردن تروریست‌ها از مناطق کاهش تنش استان ادلب داده بود، باعث شدند ارتش سوریه موقتا پیشروی را متوقف کند، اما این بار بعید به نظر می‌رسد که غوغاها و جنگ روانی غربی‌ها نمی‌تواند رای دمشق را برای آزاد سازی ادلب عوض نماید.
آزاد سازی مناطق جدید
پیشروی نیروهای ارتش سوریه برای آزاد‌سازی استان ادلب و مناطق اشغالی استان «حماه»‌، که از ششم مرداد آغاز شده است، همچنان ادامه دارد؛ طبق آخرین گزارش‌ها، نظامیان سوری حلقه محاصره تروریست‌های «جبهه النصره» را در روستاهای «کفر عین»، «خربه مرشد»، «منطار» و «تل عاس» تنگ ‌تر کردند.
همچنین، یگان هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در شهرها و مناطق «معره النعمان» و «الدیر الشرقی»‌، «حضرین»، «تل مناس»، «معره حرمه» و «الشیخ المصطفی» بمباران کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای سوری در جنوب ادلب همچنین، موفق شدند شهرک‌های «عابدین»، «حرش عابدین»،«مدایا» و «مغر الحنطة» را از عناصر جبهه‌ًْالنصره پس بگیرند.
 شمار کشته‌های عناصر النصره طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از ۴۷ نفر گزارش شده است. بیشتر این افراد،از عناصر خارجی بودند.بسیاری از شبکه‌های خبری وابسته به معارضان، نیز از کشته شدن شماری از سرکرده‌های جبههًْ‌النصره خبر دادند که مهم‌ترین آنان، «أبو سلیمان البلاروسی» است.
البلاروسی، مربی نظامی عناصر موسوم به «العصابات الحمراء» (گروه‌های قرمز) بود. گروه‌های قرمز، نیروهای ضربتی النصره هستند که در آن، تبعه‌های آسیایی، اروپایی و عربی حضور دارند.
 عناصر این گروه به خونریز بودن و ارتکاب کشتار وحشیانه غیر نظامیان و اسرای ارتش سوریه مشهور هستند.