kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
خطیب جمعه تهران:

مقابله با فساد جهادگونه باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: از آقای رئیسی که شمشیر مبارزه با فساد را برداشته‌اند تشکر می‌کنیم. مقابله با فساد و بروکراسی اداری باید جهادگونه سامان یابد تا موانع رشد را از بین ببرد.




حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌ اشاره به ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی کشور، گفت: اقتدار صنعت دفاعی ایران یکی از معجزات انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است. ما در این حوزه حرکت جهشی داشته‌ایم و توانسته‌ایم این مسیر طولانی را یک شبه بپیماییم.
وی با‌ اشاره به اقدام نیروی هوا فضای سپاه در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، تصریح کرد: موشکی که پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، توسط جوانان انقلابی ایران تولید شده و کاملاً بومی‌است. تحلیلگران خارجی درباره این اقدام ایران می‌گویند این اقدام ایران تنها هدف قرار دادن یک پهپاد نیست بلکه نشانه غلبه یک تمدن بر تمدنی دیگر بود. این اقدام نشانه افول قدرت استکباری آمریکاست.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران با‌ اشاره به دستاوردهای صنعت دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در صنعت دفاعی دستاوردهای بسیاری داشته و در بعد هواپیماسازی نیز توانسته جنگنده‌های بسیار پیشرفته‌ای را در داخل تولید کند که این اقدام مورد تایید مقام معظم رهبری است. ما در ساخت زیردریایی و رادارها هم پیشرفت‌های بسیاری داشتیم که باید با توضیح این موارد موجبات خوشنودی مردم و محور مقاومت را به‌وجود بیاوریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با‌ اشاره به حوادث کشمیر، اظهار داشت: مسئله کشمیر از مصیبت‌های جهان اسلام است، توقع نمی‌رفت حکومت هند برخلاف قوانین بین‌المللی عمل کند. این اقدام آنها برخلاف وجدان بشری، انصاف و حتی قوانین داخلی خود این کشور است. ما به آنها توصیه می‌کنیم در این اقدام تجدید نظر کنند و بدانند ظلم عاقبت ندارد و دست از این حرکت بردارند.
وی به سفر شیخ زکزاکی به هندوستان‌ اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی در بیمارستانی در هندوستان بستری است اما در آنجا هم اجازه درمان به او نمی‌دهند، این اقدام آنها با حقوق بشر همخوانی ندارد.
امام جمعه موقت تهران، مبارزه با فساد و قاچاق را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: از آقای رئیسی که شمشیر مبارزه با فساد را برداشته‌اند تشکر می‌کنیم. مقابله با فساد و بروکراسی اداری باید جهادگونه سامان یابد تا موانع رشد را از بین
ببرد.
ولایت امام علی(ع) اولین‌بار
در روز بعثت بر پیامبر(ص) ابلاغ شد
محمدحسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: بحثی که درباره ولایت امام علی(ع) مطرح است، این است که آیا ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر یعنی ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجرت اعلام شده و یا سابقه دیرینه‌ای دارد؟
وی خاطرنشان کرد: بنا بر روایات متقن و باورهای شیعه، ولایت امام علی(ع) نه در غدیرخم و در سال نهم هجرت بلکه در روز بعثت پیامبر(ص) هم ولایت امام علی(ع) از سوی وحی به پیامبر(ص) ابلاغ شد.
به گزارش فارس، پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در این زمینه حدیثی از امام‌هادی(ع) داریم که درباره روز مبعث پیامبر(ص) نکات عجیبی بیان می‌کند. امام‌هادی(ع) می‌فرمایند: وقتی پیامبر(ص) به این مقام رفیع نائل شدند، هنگام پایین آمدن از کوه حرا با خود فکر می‌کردند که آیا قریش و مردم مکه دینش را می‌پذیرند یا تکذیب می‌کنند؟
رجبی دوانی ادامه داد: در همین لحظه فرشته وحی به پیامبر(ص) نازل می‌شود و می‌گوید از تکذیب قریش و سرکشی سران عرب نگران نباش. خداوند تو را به عالی‌ترین مقام می‌رساند و پس از تو پیروانت به واسطه جانشینت علی‌بن ابیطالب هدایت می‌شوند، دانش‌های تو به واسطه دروازه علمت علی‌بن ابیطالب گسترش می‌یابد و دین تو در جهان گسترش پیدا می‌کند و علی تا دروازه بهشت فرمانده پیروان تو است. پیامبر(ص) ابراز داشت که: خدایا این علی همان پسر عم من است؟ ندا رسید: آری این علی، علی‌بن ابیطالب برگزیده من است و پس از تو بر همه پیروان برتری خواهد داشت.