kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
اسکات ریکارد:

کنفرانس «افق نو» در حال تبدیل‌شدن به یک رقیب جدی برای اندیشکده‌های بانفوذ آمریکایی است

کارمند سابق نیروی هوایی آمریکا و آژانس امنیت ملی (NSA) این کشور گفت: کنفرانس افق نو بی‌نهایت مهم است و تنها یک دلیل وجود دارد که می‌گویند این کنفرانس با‌تروریسم ارتباط دارد: این کنفرانس دارد تبدیل به واقعیتی می‌شود که می‌تواند رقیبی برای اندیشکده‌هایی باشد که در سیاست‌های آمریکا کاملاًً نهادینه شده‌اند.




طی روزها و هفته‌های گذشته مأموران اف‌بی‌آی به شکل هماهنگ و گسترده اقدام به ارعاب مدعوین و مهمانان آمریکایی کنفرانس «افق نو» کرده‌اند. با نزدیک شدن به ماه سپتامبر و برگزاری این کنفرانس مهم در شهر بیروت در لبنان، فشارهای آمریکا و لابی رژیم صهیونیستی علیه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در این گردهمایی بین‌المللی افزایش پیدا کرده و شماری از مهمانان آمریکایی آن از تماس مستقیم مأموران اف‌بی‌آی با خود و تهدید به جریمه و زندان در صورت شرکت در کنفرانس خبر
داده‌اند.
«اسکات ریکارد» کارمند سابق نیروی هوایی آمریکا و آژانس امنیت ملی (NSA) این کشور، یکی از افرادی است که اف‌بی‌آی مستقیماً با آنها تماس گرفته و در مورد حضور در کنفرانس افق نو در بیروت به آنها هشدار داده است.
ریکارد با‌ اشاره به این مسئله گفت: بهانه تماس اف‌بی‌آی با من تحریم‌های آمریکا علیه کنفرانس افق نو بود که ناقض حقوق آمریکایی‌ها در آزادی بیان و حق اجتماع آنها [مطابق متمم اول قانون اساسی آمریکا] است. دولت آمریکا دست‌اندرکاران افق نو را به ارتباط با‌تروریسم متهم کرده‌اند که ادعایی مطلقاً بی‌اساس است. آنها می‌گویند افق نو با سپاه پاسداران در ارتباط است، اما اگر معیار‌تروریسم، ارتباط یک سازمان با نیروهای نظامی یک کشور باشد، قطعاً می‌توان گفت تمام سازمان‌های آمریکایی هم سازمان‌های‌تروریستی هستند، چون در آمریکا بزرگ‌ترین کارفرما، دولت است و بخش بزرگی از مشاغل هم مرتبط با سازمان‌های نظامی است که عملاًً نزدیک به یک‌تریلیون دلار فقط بودجه دارند، جدای از درآمد فروش تسلیحات و غیره.
وی افزود: من حتی از بازجوهای اف‌بی‌آی درباره اطلاعات و درک آنها درباره تحریم‌ها علیه افق نو هم سؤال کردم. هیچ اطلاعی در این‌باره نداشتند و درباره «استیو منوچین» [وزیر خزانه‌داری آمریکا]، «سیگال مندلکر» [شهروند سابق رژیم صهیونیستی، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا و مدیر «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» بازوی تحریمی ‌این وزارت‌خانه] و یا «مارشال بیلینگزلی» [رئیس کارگروه اقدام مالی موسوم به FATF و معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی‌تروریسم] هیچ چیزی نمی‌دانستند.
کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: مأموران اف‌بی‌آی هیچ اطلاعی از روابط این‌اشخاص با سازمان‌های افراطی طرفدار اسرائیل نداشتند. این در حالی است که به‌عنوان مثال، همسر سیگال مندلکر، «استیون کاپوزولا» مدیرعامل کمپانی‌ای به نام «کَپ‌مدیا»ست که یک رسانه و ماشین پروپاگاندای بسیار نزدیک به اندیشکده شدیداً جناح راستی، ضدایرانی، [ضداسلامی،] و طرفدار اسرائیل «مرکز آزادی دیوید هوروویتز» است، اندیشکده‌ای که در حزب جمهوری‌خواه قدرت بسیار زیادی هم دارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد وزارت خزانه‌داری آمریکا ابزار دست افراط‌گرایان حامی‌اسرائیل و همچنین مهاجران اسرائیلی شده است. مندلکر خودش هم یک مهاجر اسرائیلی است.
من این‌ها را برای مأموران اف‌بی‌آی توضیح دادم و گفتم که تحقیقات آنها باید متوجه وزارت خزانه‌داری باشد، چون این وزارت‌خانه به جای عمل در راستای منافع مردم آمریکا، به نیابت از‌تروریست‌های افراط‌گرای حامی‌اسرائیل عمل می‌کند.
به گزارش مشرق، ریکارد خاطرنشان کرد: کنفرانس افق نو بی‌نهایت مهم است و تنها یک دلیل وجود دارد که می‌گویند این کنفرانس با‌تروریسم ارتباط دارد: این کنفرانس دارد تبدیل به واقعیتی می‌شود که می‌تواند رقیبی برای اندیشکده‌هایی باشد که در سیاست‌های آمریکا کاملاًً نهادینه شده‌اند.