kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
امام جمعه قم:

انگلیس تسلیم سلاح ایمان و اقتدار ایران شد

امام جمعه قم گفت: دولت مصدق امیدوارانه به آمریکا اعتماد کرد، در مقابل آمریکا او را ساقط و شاه را بر کشور ایران مسلط، و قریب 25 سال ملت را گرفتار ظلم و توحش و استبداد کرد.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: تجربه کودتای ننگین 28 مرداد به تنهایی کافی است که هرگز به مستکبرین بخصوص شیطان بزرگ آمریکا اعتماد نکرد.
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها دخالت ظالمانه خود را در سقوط مصدق اعلام و هیچ ابایی هم ندارند که بگویند برخلاف مقررات بین‌المللی دولت مردمی مصدق را سرنگون
کرده‌اند!
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه مشکلات پیش آمده برای مسلمانان کشمیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت هند از تعرض به مسلمانان دست بردارد و حقوق و رأی آنها را به رسمیت بشناسد. وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با هشدار به مردم یمن نسبت به خطر تجزیه آن کشور، اظهار داشت: دشمنان یمن همواره در پی ضعیف نگه داشتن این کشور بوده‌اند. امروز سعودی‌ها با الهام از آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه یمن به شمالی و جنوبی هستند. لذا همه طرف‌ها باید در برابر این توطئه ایستادگی کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان همچنین رفع توقیف نفتکش ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بالاخره دولت انگلیس که بریتانیای کبیر خوانده می‌شد، تسلیم سلاح ایمان و اراده و اقتدار ایران شد.
آیت‌الله اعرافی افزود: آنها با اینکه حمایت آمریکایی‌ها را هم داشتند اما مقهور از اقتدار ایران مجبور به عقب‌نشینی و رفع توقیف از نفتکش ایرانی شدند.
خطیب جمعه قم روز صنعت دفاعی را گرامی داشت و با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این صنایع به دستاوردهای خیره کننده دست یافته که وحشت و هراس غربی‌ها را در پی داشته است، گفت: این موفقیت‌ها موجب شده مستکبرین تهدید را کنار بگذارند و سعی می‌کنند با روش تحریم ایران را به زانو درآورده تا دست از صنایع نظامی فوق پیشرفته بردارد، غافل از اینکه این صنعت ناموس کشور است و هیچ عاقلی از ناموس خود چشم نمی‌پوشد تا شکمش سیر شود.