kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

برکناری «بوریس جانسون» تازه‌ترین راهکار انگلیسی‌ها برای خروج از بحران

کلاف برگزیت برای انگلیس، سردرگم شده و به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها برای خلاصی از این سردرگمی، به دنبال برکناری «بوریس جانسون» و انحلال دولت محافظه‌کار وی هستند.


سرویس خارجی-

بعد از «دیوید کامرون» و «ترزا می»، احتمالاً برگزیت در آستانه گرفتن سومین قربانی خود باشد. «کامرون» و «می» در قبال اینکه چگونه از اتحادیه اروپا خارج شوند، راه حل مشخصی نیافتند و مجبور به کناره‌گیری شدند، حالا سفت و سخت‌ترین مدافع خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یعنی «بوریس جانسون» بر سر کار است؛ او گفته که انگلیس تحت هر شرایطی، 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
اما این موضع «جانسون» که مورد حمایت آمریکا هم هست، سیاستمداران داخل انگلیس را نگران کرده است؛ همین هفته گذشته بود که«جان برکاو» رئیس‌مجلس عوام انگلیس، بر مخالفت خود با هرگونه تصمیم «جانسون» برای تعطیلی پارلمان با هدف پیشبرد روند برگزیت تأکید کرد. پس از او، «جرمی کوربین»، نماینده مجلس عوام و رهبر حزب کارگر انگلیس، از محافظه‌کاران و هم‌حزبی‌های مخالف «بوریس جانسون» مثل«فیلیپ هاموند»وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس و سایر رهبران مخالف خواست تا «جانسون» را برکنار کنند و اجازه تشکیل دولت موقت برای برگزاری یک انتخابات عمومی جدید را بدهند. به گزارش رویترز، کوربین روز پنجشنبه به قانونگذاران پیشنهاد کرد از دادن رأی اعتماد به جانسون امتناع کنند. او گفت که حاضر است برای مدت زمان محدود پیش از انتخابات، نخست‌وزیری را به عهده بگیرد.