kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
انتظاری که از فدراسیون می‌رود، استفاده از تمام ظرفیت‌هاست

انتصابی که در فوتسال خبرساز شد با آمدن ساکت، انصاری‌فرد و شمسایی کناره‌گیری کردند!

پس از انتصاب ساکت به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال، انصاری فرد و شمسایی کناره‌گیری خود را اعلام کردند.



سرویس ورزشی-

این روزها رفت و آمد مدیران به کمیته فوتسال حسابی خبرساز شده است؛ بعد از آنکه با حکم مهدی تاج، محمد‌رضا ساکت به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال انتخاب شد، محمدحسین انصاری فرد از سمت خود به عنوان رئیس‌کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و ریاست سازمان لیگ فوتسال استعفا کرد.
انصاری فرد در متن استعفای خود نوشت: «احتراما به رغم تلاش شبانه روزی به اتفاق مجموعه همکاران در کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و سازمان لیگ حرفه‌ای و تحولات بسیاری که ایجاد شده است پیرو پیام ارسالی در مورخ بیست و دوم تیرماه در واتساپ که صادقانه و صراحتا به جنابعالی عنوان کردم در صورت انتصاب آقای ساکت به عضویت کمیته فنی ناچار به قطع همکاری خواهم بود اکنون با توجه به اینکه حکم انتصاب ایشان به عنوان عضو کمیته فنی و توسعه امروز به بنده ابلاغ شده است استعفای خود را از ریاست سازمان لیگ حرفه‌ای و کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی اعلام می‌دارم و افسوس می‌خورم چرا روند و ساختار خوبی که شکل گرفته و زحماتی که مجموعه فوتسال متحمل شدند به جای تقویت مدیران آن با تضعیف جایگاه آنها و ورود افراد غیرمتخصص با مخاطراتی مواجه شود. »
البته این پایان ماجرا نبود، انصاری فرد دیروز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حاضر شد و درباره دلیل استعفایش توضیح داد. او گفت: آقای تاج سه جلسه با من برای یک کاسه کردن فوتسال داشت و در جلسه آخرش گفت آقای ساکت را باید به عنوان عضو کمیته فنی اضافه کنیم. من گفتم کمیته فنی از افراد متخصصی تشکیل شده است و این موضوع حاشیه‌ساز می‌شود. من گذشتم و ادامه ندادم. یک روز بعد در واتساپ به آقای تاج پیام دادم و گفتم کمیته فنی ما از افراد فوتسالی تشکیل شده و خودم هم سابقه زیادی در فوتسال دارم؛ بنابراین به صلاح فوتسال نمی‌بینم که آقای ساکت حضور داشته باشند. در همان پیام نوشتم که اگر این اتفاق بیفتد، کناره‌گیری خواهم کرد. اعضای کمیته فنی نیز نسبت به اضافه شدن آقای ساکت حساسیت داشتند و می‌گفتند زمانی که ما عضو هستیم، چه نیازی به حضور ایشان است.
رئیس‌مستعفی کمیته فوتسال افزود: تاج پیام مرا خواند اما پاسخی نداد تا اینکه چند وقت اخیر شنیدم ایشان طرح‌شان را به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برده‌اند. درحالی که روال قانونی کمیته‌ها برای اضافه کردن نفر جدید به شکل دیگری است و ما باید نفر جدید را پیشنهاد بدهیم و سپس رئیس‌فدراسیون می‌تواند موافقت کند یا نکند. اینکه طرح اضافه شدن نفر جدید را به هیئت رئیسه ببرند و رئیس‌کمیته فنی را تحت اجبار قرار دهند، برایم قابل قبول نبود.
انصاری فرد هم‌چنین عنوان کرد: اصرار آقای تاج به حضور ساکت دلایل خاصی دارد که نمی‌خواهم آن را بشکافم چون ضرورتی ندارد. من واقعا دوست داشتم کارم را ادامه دهم چون مجموعه دلسوزی داشتیم و یکدل بودیم.
شمسایی هم کناره‌گیری کرد
آمدن ساکت به فوتسال تنها به رفتن انصاری فرد ختم نشده، دیروز وحید شمسایی عضو کمیته فنی فوتسال هم اعلام کرد از سمتش استعفا می‌کند. شمسایی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: من نیز از کمیته فنی می‌روم چون تنها به خاطر حضور این عزیزان آمده بودم. مثل برخی نیستم که هیچ جایگاهی در فوتسال نداشتند اما وقتی با کسی آمدند، بعد از رفتن رئیس‌هم‌چنان مانده‌اند. من از این اخلاق‌ها ندارم. اصلا هم به ساکت کاری ندارم. کارم هیچ موقع پیش او گیر نبوده است. ساکت در فدراسیون است و تاج انتخابش کرده و به خودشان مربوط است.
شمسایی در ادامه گفت: ساکت زمانی مدیرعامل سپاهان و هیئت فوتبال اصفهان و فولاد ماهان بوده و سپس در فدراسیون فوتبال هم پست‌های مهمی گرفته است. ایشان با این همه پست و مقام، مدل آمدن‌شان به کمیته فنی فوتسال عجیب بود. آمدن‌شان مبارک باشد؛ به هر حال زورشان در فدراسیون زیاد است و امیدوارم با این زور زیادشان، فوتسال پیشرفت کند. حالا انتظار داریم پاداش‌ها را زودتر بدهند و اردو‌های تیم ملی منظم برگزار شود. اما مثل این می‌ماند که مدیرعامل یک بیمارستان که تخصصش مغز و اعصاب است، مسئول کافی شاپ، اورژانس و اتاق عمل بیمارستان هم شود. با این حال خود ساکت آدم بزرگی بوده و تصمیم گیرنده است.
واکنش تاج به اتفاقات فوتسال
انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال نسبت به اتفاقات فوتسال واکنش نشان دهد، به همین اساس دیروز مهدی تاج در گفت‌و‌گویی با سایت فدراسیون تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «آقای انصاری فرد از جمله بزرگان فوتبال و فوتسال هستند که زحمات زیادی هم در این عرصه کشیده‌اند. به هر حال، من از بابت همه تلاش‌های ایشان تشکر می‌کنم. درباره موضوع فوتسال هم در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد شد.»
دیروز البته روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم درباره چرایی حضور ساکت در فوتسال گفت: حضور ایشان در کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی جهت ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد شرایط یکسان در امور اجرایی تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی با سایر تیم‌ها و برای بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود بوده که به تأیید هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز رسیده است.
استفاده از تمام ظرفیت‌های فوتسال
ساکت از مدیران قدیمی فوتبال است که پیش از این نیز به عنوان دبیر در فدراسیون مشغول به کار بود اما بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان جایش را به ابراهیم شکوری داد. بدون تردید در فوتسال هم می‌توان از تجربه ساکت استفاده کرد ولی گویا این کار به مذاق اهالی فوتسال از جمله انصاری فرد و شمسایی خوش نیامده است.
شاید بهتر باشد مدیران فوتبال جدی‌تر به این موضوع ورود کنند و شرایطی را فراهم آورند که اولا نظم موجود بهم نخورد و در ثانی از تمام ظرفیت‌های فوتسال استفاده شود چون برای اهالی فوتبال این سؤال مطرح شده که چرا باید شرایط به گونه‌ای شود که با آمدن ساکت، انصاری فرد و شمسایی خانه نشین شوند؟!