kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
در پاسخ به فشارهای آمریکا

وزیر دفاع ونزوئلا: کودتایی رخ نخواهد داد و انتقال قدرتی صورت نخواهد گرفت

وزیر دفاع ونزوئلا ضمن حمایت مجدد از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرد هیچ‌گونه کودتا و انتقال قدرتی در ونزوئلا رخ نخواهد داد. آمریکایی‌ها از ارتش این کشور خواسته بودند به کودتاچیان بپیوندد.

آمریکا طی یک سال گذشته به هر دری زده تا بین ارتش، دولت و ملت ونزوئلا فاصله انداخته و دولت قانونی مادورو را سرنگون کند. با شکست کودتای مهره این کشور یعنی «گوایدو» و همچنین شکست توطئه ایجاد دو دستگی در ارتش ونزوئلا هفته گذشته واشنگتن که به شدت خشمگین است، تمام دارایی‌های این کشور را توقیف کرد. این اقدام جدیدترین تلاش آمریکایی‌ها برای وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی بر کاراکاس است که با تحریم افراد آغاز شده بود و به محدودیت‌های مربوط به دسترسی به بازارهای مالی آمریکا و سپس تحریم‌های علیه فروش نفت هم گسترش پیدا کرد.
با این وجود طی روزهای گذشته هزاران نفر از مردم ونزوئلا به خیابان‌ها ریختند و بار دیگر حمایت خود را از دولت قانونی این کشور اعلام کردند. دیروز بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه ژنرال «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا نیز از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور برای چندمین‌بار دفاع کرد و اطمینان داد هیچ کودتا و انتقال قدرتی در این کشور نفت‌خیز رخ نخواهد داد.