kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
جلیلی:

با «فرهنگ توئیتی» نمی‌توان تحلیل دقیق از مسائل کشور به‌دست آورد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با «فرهنگ توئیتی»، بی‌حوصلگی و اخذ تحلیل یک جمله‌ای از افراد مختلف، نمی‌توان تحلیل به‌دست آورد و عملیات تعریف کرد.

سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای ‌عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ولایت به ایراد سخنرانی پرداخت. این طرح کشوری هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است. وی اردوهای دانشجویی را فرایندی برای عملیات‌های دانشجویی نامید و گفت: نفس اردو برای آمادگی جهت عملیات‌های مشخص بعدی در حیطه فعالیت ماست؛ همچون اردوهای دوران دفاع مقدس که برای عملیات‌ها طراحی می‌شد. اردوهای دانشجویی امروز نیز باید بر همچنین مبنایی باشد تا نقش‌های عملیاتی برای شرکت‌کنندگان مشخص گردد و جبهه تشکیل شود.
جلیلی در سؤالی با دانشجویان مطرح کرد: باید از خودمان بپرسیم که بعد از اردو می‌خواهیم چه بکنیم و چه نقشی برای خود تعریف کردیم؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید در این اردوها از خود بپرسیم خرمشهرهایی که رهبر انقلاب از آنها یاد کردند چه مختصاتی دارد؟ چگونه برای آزادسازی آنها باید برنامه بریزیم؟
وی با انتقاد از «فرهنگ توئیتی» اظهار داشت: با یک کلمه یا یک جمله نمی‌توان راجع به مسائل کشور تحلیل بدست آورد. با «فرهنگ توئیتی»، بی‌حوصلگی و اخذ تحلیل یک جمله‌ای از افراد مختلف، نمی‌توان عملیات تعریف کرد؛ این عرصه کار جدی و تأمل دقیق می‌طلبد. منظومه فکری جوان مومن انقلابی به جای توئیت به مبانی عمیق‌تری همچون سیره امام‌خمینی(ره) نیاز دارد. حضرت امام(ره) در جوانی بالاترین تحصیلات و مطالعات فقهی و فلسفی را داشتند و عمیق‌ترین کتب عرفانی را تالیف کردند و این نشان‌دهنده آن است که یک منظومه قوی معرفتی پشتوانه انقلاب اسلامی ‌بود و آن را به ثمر رساند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: انتهای سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی‌است و پیش از آنکه این سؤال به‌وجود بیاید که می‌خواهیم به چه کسی رای بدهیم باید بدانیم که به چه چیزی می‌خواهیم رای دهیم؟ اگر نقشه راه تعریف شده باشد، این را می‌توان فهمید وگرنه انتخاب زید و عمرو در مرحله بعدی است. باید جهت را تشخیص داد و افراد مدعی چه در این انتخابات و چه انتخابات بعدی را متناسب با آن سنجید.
جلیلی خاطرنشان کرد: امروز صحنه جهانی دارای حدود 200 دولت است که نباید روابط را محدود به موضوعات خاص نمود. جامعه جهانی محدود به 4 یا 5 قدرت نیست؛ تعامل گسترده و سازنده‌ای که رهبری فرمودند با تعامل محدود و بازنده متفاوت است. وی اظهار داشت: هوشمندی در سیاست خارجی آن است که از نقاط ‌اشتراک در جامعه جهانی برای تعامل استفاده کرد و از آنها فرصت ساخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی رهبر انقلاب فرمودند آتش به اختیار در چهارچوب تقوا، قانون و اخلاق، این بدان معناست که جوان مومن انقلابی ما معطل دیگران نماند و راه را برای پیشبرد اهداف انقلاب طی کند؛ جاده اگر صاف بود که طی کردن آن دیگر مجاهدت نامیده نمی‌شد.
چگونگی تعیین اولویت‌ها در آزادسازی خرمشهر‌های پیش‌رو که رهبر انقلاب بیان کردند، سؤال یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از جلیلی بود. وی در پاسخ گفت: فهمیدن وضعیت موجود و مطلوب در هر عرصه اولین گام برای پرکردن خلأ‌هاست. وقتی این تحلیل به‌وجود آمد، آن وقت هم می‌توان برای پرکردن خلأ‌ها نقشه راه تعیین کرد و هم آنکه در مواقعی همچون انتخابات افرادی را انتخاب کنیم که برای رسیدن به وضع مطلوب در آن عرصه برنامه و کارآمدی داشته باشند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌ عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش دانشجویی که بر لزوم ایجاد یک تشکیلات تأکید داشت خاطرنشان کرد: امروز مگر تشکیلات کم داریم؟ بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و تشکل‌های دانشجویی دیگر انقلابی که در دانشگاه‌ها وجود دارند. رهبری انقلاب نقشه را تعیین کردند، فرمان آتش به اختیار را نیز صادر کردند، پس معطل چه هستیم؟ پیشران حرکت آن اراده و روحیه‌ای است که باید در این تشکیلات‌ها جاری گردد.
جلیلی تصریح کرد: بنده جوانان بسیاری را دیدم که به قول شما به آنها میدان ندادند اما کارهای بزرگی کردند. حدود پانزده روز پیش سفری دو روزه به سیستان و بلوچستان داشتیم. یک برادر دانشجو به نام آقای یوسفی دست به کارهای ارزشمندی زده بود که خیلی از ارگان‌هایی که به او توجه نمی‌کردند، امروز به دنبال او هستند تا کارش را توسعه بدهد. اخیرا در دیدار مقام معظم رهبری با گروه‌های جهادی گزارشی از کار خود داد. پس می‌شود یک جوان بود، در یک منطقه از استان سیستان و بلوچستان کار کرد، زحمت کشید و موفق هم بود.