kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
خطیب نماز عید قربان تهران:

مسئله کشمیر از مسیر عقلانیت قابل حل است نه با سرنیزه

خطیب نماز عید قربان تهران درخصوص مسئله اخیر کشمیر، گفت: عقلانیت، مدیریت مبتنی بر اخلاق و علم وحدت کشور را خلق می‌کند، مبادا به سرنیزه روی بیاورید. ملت مسلمان کشمیر جزیی از امت اسلام است و هر حرکت غیرقابل دفاع و غیراصولی با هر فردی از جامعه اسلامی، برخورد با امت اسلام است.


نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در مصلای امام خمینی(رحمهًْ‌الله علیه) اقامه شد.
وی در خطبه‌های نماز عید قربان خاطرنشان کرد: اقتدار باشکوه انقلاب اسلامی ایران تداوم راه مدرسه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و ابراهیم خلیل‌الله است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ابراز داشت: ملت ایران، مردم عزیز و شجاع و مستقل عراق، دلیر مردان سوریه،‌ مردم مقاوم لبنان و حزب‌الله عزیز و مقاوم و دلیر مردان یمنی بدانند که در راه مقاوم ابراهیم خلیل‌الله و ایستادگی در برابر بت‌ها و مجسمه‌های بی‌جان و بی‌روح و نشان‌ دادن اقتدار او گام برمی‌دارند.
خطیب نماز عید قربان تهران با‌ اشاره به اقتدار هفته‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران که به دنیا نشان داده شده است،‌ تصریح کرد: سبزپوشان مقتدر، پهپاد آمریکایی را هدف قرار ندادند بلکه شخصیت پوشالی آن را نشان داده و هدف قرار دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.
وی گفت: ‌این کشتی انگلیسی نبود بلکه بریتانیای کبیر بود که در برابر قدرت بزرگ ملت ایران احساس ضعف کرد و این همان راه ابراهیم خلیل‌الله است که آتش را به گلستان و دسیسه‌ها را به راهبرد عزت تبدیل کرده و می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ راهبرد جمهوری اسلامی 4 دهه است که در دنیا نشان داده می‌شود و بر اساس همین راهبرد در برابر آمریکا، نظام سلطه و استکبار مقاومت و ایستادگی کرده‌ایم. ضمن اینکه همین مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و زنان و کودکان مظلوم آن در برابر رژیم صهیونیستی که نماینده نظام سلطه در منطقه ماست و دستش در کشتار آنان وجود دارد، الهام گرفته از مدرسه ابراهیم خلیل‌الله است.
خطیب نماز عید قربان تهران درخصوص مسئله اخیر کشمیر، تصریح کرد: عقلانیت، مدیریت مبتنی بر اخلاق و علم وحدت کشور را خلق می‌کند، مبادا به سرنیزه روی بیاورید. ملت مسلمان کشمیر جزیی از امت اسلام است و هر حرکت غیرقابل دفاع و غیراصولی با هر فردی از جامعه اسلامی، برخورد با امت اسلام
است.
وی تأکید کرد: مسلمانان و غیرمسلمانان صدها سال است که با هم در شبه قاره هند زندگی مسالمت‌آمیز دارند، حاکمان باید این نوع زندگی را استحکام ببخشند. منطقه ما ظرفیت تنش و نزاع را ندارد. ما دغدغه آرامش و امنیت در امت اسلام، صلح در شبه قاره هند و دغدغه همکاران، خواهران و برادران خود در جهان اسلام را داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان پاکستان و هند در شبه قاره هند، با عقلانیت و دانش، راه را برای حراست از حقوق انسان‌ها و مسلمانان به‌ویژه در کشمیر فراهم کنند و ما شاهد دوستی و مودت آنها باشیم.