kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

مراسم باشکوه دعای عرفه در بین الحرمین

کربلای معلا روز یک‌شنبه میزبان صدها هزار نفر از اقصی نقاط عالم بود. شیعیان ابی عبدالله الحسین(ع) به رغم گرمای شدید هوا خود را به«بین الحرمین» رسانده بودند تا در آستانه عید قربان دعای عرفه امام حسین(ع) را در جوار بارگاه مقدس حضرتش زمزمه کنند.

مردم از صبح روز یک شنبه دسته دسته و فوج فوج راهی حرم مطهر امام حسین و برادرش حضرت ابوالفضل العباس
(علیهما السلام) در کربلای معلا شدند و این مراسم با حضور میلیونی زوار حسینی برگزار شد. این مراسم به طور مستقیم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی عراق پوشش مستقیم داده شد و یکی از روحانیون برجسته عراقی همانند سال‌های گذشته دعای ویژه روز عرفه را برای زائران قرائت کرد. تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان می‌داد که زائران، منطقه بین‌الحرمین و خیابان‌های اطراف حرمین شریفین را در کربلا احاطه کرده‌اند.
همزمان رسانه‌های عراقی، به نقل از فرماندار شهرستان مرزی مهران از توابع استان ایلام در غرب ایران نوشته‌اند که بیش از 250 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم دعای عرفه در کربلای معلا، در چند روز اخیر از مرز مهران عبور کرده‌اند. به گفته وی، تعداد زائران عبوری از مرز مهران در مقایسه با سال گذشته افزایش
66 درصد داشته است. بسیاری از زائران به برکت این روز، نذورات خود را در بین زائران حسینی توزیع کرده و به همدیگر حلول عید سعید قربان را تبریک گفتند. در عراق به دلیل اهتمام ویژه‌ای که مردم این کشور به عید سعید قربان دارند دولت عراق از روز یکشنبه به مدت یک هفته تعطیلی رسمی در سراسر کشور اعلام کرده است. نیروهای امنیتی عراق نیز تدابیر ویژه امنیتی به اجرا گذاشته و برای نخستین بار از یک سیستم پیشرفته دوربین‌های مدار بسته برای تامین امنیت مراسم عرفه در کربلا پرده برداری شد.این سیستم مدار بسته پیشرفته را تولیت مقدس حسینی راه اندازی کرده و کلیه مناطق داخل و اطراف حرم را پوشش  می‌دهد.