kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
برای حفظ جان خود و دانش‌آموزان

معلم‌های آمریکایی در کلرادو از این پس با اسلحه به کلاس می‌روند

معلمان و مسئولان مدارس ایالت «کلرادو» در آمریکا تمرین تیراندازی برای مقابله با کشت و کشتار انجام دادند. ترامپ برای جلوگیری از تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا، پیشنهاد داده بود که معلمان مسلح شوند.



سرویس خارجی-

33 هزار نفر سالانه در آمریکا با اسلحه به قتل می‌رسند که به معنای کشته شدن 90 نفر در هر روز است. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که نژاد‌پرست و از حامیان آزادی حمل سلاح است، شمار تیراندازی‌ها در آمریکا روند افزایشی یافته است. در مدارس آمریکا اما وضع وخیم‌تر است و بر اساس گزارش «دیلی تلگراف» به طور متوسط در هر 60 ساعت یک نفر به ضرب گلوله جانش را از دست می‌دهد. رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش پیشنهاد داده بود که برای مقابله با کشت و کشتارها در مدارس معلمان مسلح شوند. حالا به نظر می‌رسد این ایده در حال عملی شدن است چرا که از مدارس آمریکا خبر می‌رسد معلمان و مسئولان مدارس در برخی ایالت‌ها مثل کلرادو برای مقابله با تیراندازی‌ها تمرین تیراندازی برگزار می‌کنند.
کوله‌پشتی‌های ضد گلوله
به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، ترس و نگرانی شدید سراغ خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان آمریکایی آمده آن هم با توجه به اینکه فاصله چندانی به آغاز سال تحصیلی جدید نمانده. این نگرانی اما به تولید و فروش کوله‌پشتی‌های ضد گلوله! در این کشور رونق عجیبی داده است.
بر اساس گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اولیا به جای خرید لباس‌های «مرد عنکبوتی» یا اسباب‌بازی‌های «هلو کیتی»  در پی خرید کوله پشتی‌ها و لباس‌های ضد گلوله برای حفظ جان فرزندان خود هستند و به همین دلیل  فروش البسه ضد‌گلوله از جمله «کوله پشتی‌های ضد گلوله» با افزایشی ناگهانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواجه شده است. به نوشته سی‌ان‌ان، سه شرکت مطرح در این صنعت گفته‌اند که فروش کوله پشتی‌های ضد گلوله  در فصل بازگشایی مدارس و بعد از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا افزایش یافته است. در حال حاضر قیمت این کالا بین ۱۶۰ تا ۴۹۰ دلار است.
«استیو نرمور» مدیر عامل شرکت «تافی پکس» در این زمینه گفته حدود ۹۵ درصد مشتریان این شرکت والدین و پدر و مادربزرگانی هستند که این کیف‌های ویژه را برای بچه‌های خود خریداری می‌کنند. وی از افزایش حدود ۳۰۰ درصدی فروش کوله‌پشتی ضدگلوله طی هفته گذشته خبر داده است!
حمله پلیس به مهاجران
خبر دیگر از آمریکا اینکه پلیس این کشور 100 معترض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را بازداشت کرد. به گزارش فارس، پلیس نیویورک اعلام کرد روز شنبه نزدیک به ۱۰۰ نفر از کسانی را که علیه سیاست‌های دولت این کشور علیه مهاجران تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرده است. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، معترضان در حالی‌که در خیابان‌های منهتن زنجیره انسانی تشکیل داده بودند، دست‌نوشته‌هایی با عباراتی چون «اردوگاه‌ها را تعطیل کنید» به دست داشتند.