kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
هفته‌نامه ساندی‌تایمز فاش کرد

ملکه انگلیس سیاستمداران کشورش را «بی‌کفایت» می‌داند

هفته‌نامه انگلیسی ساندی تایمز اعلام کرده برخی از منابع وابسته به خاندان سلطنتی گفته‌اند که ملکه انگلیس معتقد است سیاستمداران انگلیس در حکمرانی «ناتوان و بی‌کفایت» هستند.



سرویس خارجی-

برگزیت و آشفتگی سیاسی انگلیس، ملکه این کشور را سخت آشفته و دلزده کرده است. هفته نامه انگلیسی «ساندی تایمز» هم به همین مهم ورود کرده و به نقل از «منابع آگاه» نوشته، ملکه از «توطئه نمایندگان پارلمان» برای وارد کردن وی به مسئله «برگزیت» ناامید و دلسرد شده است.
«ساندی‌تایمز» این را هم نوشته که ملکه الیزابت این اظهارات را نخستین بار در یک مراسم محرمانه درست بعد از استعفای «دیوید کامرون» از سمت نخست‌وزیری انگلیس پس از برگزاری همه‌‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) مطرح کرده بود. یک منبع وابسته به خاندان سلطنتی تصریح کرده که دلزدگی ملکه انگلیس از آن زمان به بعد رو به افزایش بوده: «فکر می‌کنم او واقعاً ناراحت و ناراضی است. من شنیده‌ام که او از نارضایتی از مقامات سیاسی کنونی و ناتوانی آنها برای مدیریت صحیح سخن به میان آورده است».
ساندی تایمز سپس نوشته‌، تاکنون، خاندان سلطنتی در خصوص موضوع برگزیت موضعی بی‌طرفانه داشتند اما اظهارات اخیر ملکه انگلیس، تاحدودی موضع این خاندان را مشخص می‌کند.یکی از منابع ارشد خاندان سلطنتی هم در گفت‌وگو با این هفته نامه درباره اظهارنظرات ملکه انگلیس گفته: «وی (ملکه انگلیس)، خشم و ناامیدی خود درباره کیفیت مدیریت سیاسی ما را ابراز کرده است و این ناامیدی و دلزدگی رو به افزایش است». به گزارش فارس اظهارنظرملکه انگلیس در حالی مطرح شده که نمایندگان حزب محافظه‌کار و کارگر انگلیس توطئه کرده‌اند تا در صورتی که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در نتیجه رأی عدم اعتماد، حاضر به استعفا نشد، ملکه وارد عمل شود و مداخله کند. طبق این گزارش،‌ آن دسته از نمایندگان پارلمان انگلیس که خواستار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا هستند، تلاش می‌کنند به منظور جلوگیری از برگزیت بدون توافق، جانسون را از نخست‌وزیری برکنار کنند. با این‌حال، جانسون اصرار دارد که قبل از 31 اکتبر (9 آبان ماه)، ضرب‌الاجل خروج از اتحادیه اروپا،از هرگونه چالش احتمالی دوری کند.
هفته گذشته، «جان مک کونل» قائم مقام حزب کارگر تهدید کرد که ملکه را وارد مسئله «برگزیت» کند و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر را به کاخ باکینگهام فرستاد تا از ملکه درخواست کند در صورتیکه جانسون حاضر به استعفا نشد، حکم استعفای وی را صادر کند.