kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸

چین تصاویر دیپلمات‌های آمریکایی را که هنگ‌کنگ را به هم ریخته‌اند منتشر کرد

بعد از حدود ۹ هفته آشوب در هنگ‌کنگ، رسانه‌های چینی تصویری از یک دیپلمات آمریکایی منتشر کردند که در حال گفت‌و‌گو با سران گروه‌های شورشی در هنگ‌کنگ است. ترامپ گفته بود هیچ دخالتی در شورش‌های هنگ کنگ ندارد.

دفتر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ روز پنچشنبه از آمریکا خواست درباره گزارش‌ها در خصوص ارتباط دیپلمات‌های این کشور با سران شورشی‌های هنگ‌کنگ توضیحاتی ارائه دهد. این درخواست چین در پی آن صورت گرفت که روزنامه «تاکونگ پائو» چاپ هنگ‌کنگ تصویری از یک دیپلمات آمریکایی را در حال گفت وگو با سران این جنبش دانشجویی در لابی یک هتل مجلل در هنگ‌کنگ منتشر و جزییات بیشتری نیز درباره وی ارائه کرد آن هم با عنوان «مداخله نیرو‌های خارجی». باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار این خبر در خصوص واکنش مقامات آمریکا نوشته: «مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در اظهارات خود از افشای تصاویر، اطلاعات خصوصی و حتی اسامی فرزندان این دیپلمات آمریکایی انتقاد کرده و گفته: فکر نمی‌کنم این یک اعتراض رسمی (از سوی چین) باشد، بلکه این اقدامی است که یک دولت شرور انجام می‌دهد.»
شبکه تلویزیونی دولتی چینCCTV هم در گزارشی دیپلمات آمریکایی در هنگ‌کنگ را «دست سیاهِ پشت صحنهِ و عامل ایجاد هرج و مرج هنگ‌کنگ» خواند.