kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
خبرهای نگران‌کننده از کشمیر هند

هزاران سرباز هندو برای قلع و قمع مسلمانان وارد کشمیر شدند!

برخی منابع خبری از ورود هزاران نظامی هندو به ایالت «جامو وکشمیر» هند همزمان با لغو خودمختاری آن از سوی دولت این کشور خبر داده و از برخی تحرکات صورت گرفته در این منطقه مثل قطع اینترنت و دستگیری رهبران مسلمانان به شدت ابراز نگرانی می‌کنند.


 
 سرویس خارجی-

وضعیت در کشمیر برای مسلمانان هر روز پیچیده‌تر می‌شود. درست یک روز پس از اینکه اعلام شد، دولت هند خودمختاری ایالت «جامو و کشمیر» را لغو و اقدام به استقرار نظامیانی در خیابان‌ها کرده، پایگاه خبری «نحو الحریه»، از اعزام هزاران سرباز هندو از مناطق مختلف هند به این ایالت‌ مسلمان‌نشین خبر داد و نسبت به در خطر بودن جان مسلمانان هشدار داد.
 طبق این گزارش، نظامیان مشغول دستگیری رهبران مسلمان منطقه‌، قطع اینترنت و تنگ‌تر کردن محاصره کرده حتی گردشگران حاضر در محل را اخراج کرده‌اند. همه این تحرکات باعث بروز نگرانی‌های جدی درباره سرنوشت مسلمانان کشمیری شده است.
سازمان ملل ورود پیدا کند
با افزایش فشارهای دولت هند بر ایالت کشمیر مقامات پاکستان به این اقدامات اعتراض کردند. باشگاه خبرنگاران جوان در این باره نوشته «قریشی»، وزیر خارجه پاکستان با نوشتن نامه‌ای به «گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، خواستار مداخله فوری این سازمان شده است. «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان هم، بنابر گزارش فارس، به لغو وضعیت خود‌مختاری «جامو و کشمیر» واکنش نشان داده و این اقدام را «غیرقانونی و خطرناک برای صلح منطقه» خوانده است. «عارف علوی» رئیس‌جمهور پاکستان اما خواستار حل مسئله با رجوع به خواست مردم کشمیر شده است. به نظر می‌رسد این اقدامات هند با واکنش گروه‌های مخالف کشمیری روبرو شود، تا جایی که حتی احتمال وقوع درگیری‌‌های مسلحانه نیز مطرح است. این احتمال هم وجود دارد که مسلمانان در سایر مناطق هند به دولت مرکزی این کشور اعتراض کنند، که این مسئله می‌تواند موجب افزایش ناامنی در کل هند شود. از سوی دیگر این اقدامات تنش‌ها بین این کشور و پاکستان را هم قطعا افزایش خواهد داد که در این صورت جهان را نگران درگیری این دو قدرت هسته‌ای خواهد کرد.