kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

مقام آلمانی خطاب به ترامپ: ما مستعمره آمریکا نیستیم!

رئیس‌کمیسیون انرژی پارلمان آلمان با انتقاد شدید از اظهارات قلدرمآبانه آمریکا درباره روابط تجاری کشورش با روسیه گفته: «ما مستعمره آمریکا نیستیم.»


سرویس خارجی-

برای گردن‌کلفت‌های مستکبر که به دیگران از بالا نگاه می‌کنند و نگاهی استعماری به سایر کشورها دارند، فرقی بین کشورهای زیر دستشان نیست و رهبران آنها همه «بن سلمان» هستند. برای رئیس‌جمهور قلدر آمریکا تفاوتی بین عربستان و آلمان نیست. هر دو گاوهای شیردهی هستند که باید دوشیدشان. آنها باید مطیع نیز باشند وگرنه تنبیه و تحقیر می‌شوند. آمریکا به آلمان دستور داده همکاری گازی با روسیه را قطع کند وگرنه تنبیه می‌شود. دستوری که باعث خشم یک مقام آلمانی شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد سرگرم بررسی تحریم‌ها علیه پروژه خط لوله گاز طبیعی «نورد استریم ۲» است. سفیر آمریکا در آلمان نیز با ارسال نامه‌ای به مقامات آلمانی دستور توقف این همکاری‌ها را داد. «نورد استریم ۲» خط لوله گاز به مسافت ۱۲۲۲ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان از طریق بستر دریای بالتیک است و ظرفیت خط لوله فعلی نورد استریم را دو برابر خواهد کرد. بسیاری از سیاستمداران و شرکت‌های انرژی در آلمان از این خط لوله « حمایت» می‌کنند.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران اما رئیس‌کمیسیون انرژی پارلمان فدرال آلمان دیروز با انتقاد شدید از تهدید‌های آمریکا گفته اقدامات تحریمی آمریکا تنها متوجه روسیه نیست بلکه آنها در واقع علیه اروپایی‌ها نیز اعمال تحریم می‌کنند که از جمله می‌توان به شرکت‌های آلمانی مشارکت‌کننده در ساخت خط لوله گازی «نورد استریم۲‌» اشاره
کرد.
«کلاوس اِرنست» که سخنگوی سیاست‌های اقتصادی حزب چپ‌های آلمان نیز هست در ادامه گفته: «بر همین اساس این غیرقابل تحمل است که سفیر آمریکا در آلمان به این شیوه، خود را در کشور ما درگیر کرده است.
این استنباط و برداشت به وجود آمده است که انگار ما یکی از مستعمرات آمریکا هستیم. این در حالی است که پیامد این نگاه موجب می‌شود شرکت‌های آلمانی و در کل، شرکت‌های اروپایی، مشکلات زیادی برای احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 پیدا کنند. در واقع آنها با فعالیت خود در احداث این خط لوله باید به خروج از بازار آمریکا فکر کنند. به همین علت است که این رویه، اصلا برای ما قابل تحمل نیست».