kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
آسوشیتدپرس فاش کرد

کارمندان سازمان ملل چگونه کمک‌های بین‌المللی برای یمن را می‌دزدند؟

براساس گزارش رسانه‌های غربی، گروهی از امداد رسان‌های سازمان ملل محموله کمک‌های بین‌المللی اعطایی به یمن را می‌دزدند.




خبرگزاری آسوشیتدپرس در تحقیقی مشخص کرده، بیش از ۱۲ تن از امدادرسان‌های سازمان ملل که به هدف رسیدگی به بحران انسانی در یمن در این کشور مستقر شده بودند متهم به فساد از طریق بستن قراردادهای مشکوک، زدوبند با طرف‌های مختلف در یمن به منظور کسب منافع، تضعیف فرآیندهای نظارت بر عملکردها و دزدی از محموله‌ کمک‌های بین‌المللی اعطایی به یمن شده‌اند.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس این تحقیق خود را با به دست آوردن یک سری اسناد و مدارک مربوط به بازرسی‌های داخلی سازمان ملل و همچنین از طریق مصاحبه با هشت تن از امدادرسان‌ها و مقامات دولتی سابق انجام داده است.
در این تحقیقات مشخص شده که بازرسان مربوط به سازمان بهداشت جهانی در حال تحقیقات درباره فسادهای کارمندان این سازمان در یمن از جمله با در نظر گرفتن مواردی نظیر انتصاب افراد بدون صلاحیت در شغل‌های با درآمد بالا، واریز مبالغ هنگفت صدها هزار دلاری به حساب‌های شخصی برخی کارمندان، پذیرش ده‌ها قرارداد مشکوک بدون اسناد و مدارک درست و متناسب و گم شدن چندین تُن از محموله‌های دارویی و سوخت اعطایی به یمن هستند.
در این حال یک آژانس دیگر سازمان ملل یعنی یونیسف نیز مشغول انجام تحقیقات مجزایی درباره اقدامات مفسدانه کارمندان خودش در یمن است. پیش از این انصارالله اعلام کرده بود سازمان ملل، مواد فاسد غذایی را برای کمک به مردم یمن ارسال می‌کند!