kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

مبارزه با مفاسد اجتماعی تازه‌ترین ماموریت حشد‌الشعبی

پس از ماموریت‌های موفق حشد‌الشعبی در مبارزه با داعش، این گروه در جدیدترین اقدام به دستور نخست‌وزیر عراق وارد عرصه مبارزه با مفاسد اجتماعی شد.

 

در رویدادی که ناظران آن را گامی راهبردی برای تثبیت الحشد‌الشعبی تعبیر کرده اند، سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد‌الشعبی) اعلام کرد که با دستور نخست‌وزیر وارد عرصه مبارزه با مراکز و باندهای مفاسد اجتماعی شده است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی الحشد‌الشعبی به فرمان    عادل عبد المهدی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ، از دوشنبه شب وارد حوزه مبارزه با مراکز و باندهای فساد اجتماعی شامل قمارخانه‌ها و خانه‌های فساد و نیز خرید و فروش زنان شدند.
به گزارش ایرنا، الحشد‌الشعبی تاکید کرده است که بزرگترین عملیات ضد فساد اجتماعی تاریخ عراق از جمعه شب در شهر بغداد پایتخت عراق آغاز شده است و طی آن سردسته مافیای قمار و فحشای عراق به نام «حجی حمزه الشمّری» به همراه 25 متهم دیگر از همکاران وی که با جعل عنوان، مدعی ارتباط با الحشد‌الشعبی بودند، بازداشت شده‌اند. این سازمان تاکید کرده است که عملیات پاکسازی از مفاسد اجتماعی به دستور نخست‌وزیر عراق تا رسیدن به اهداف کامل ادامه خواهد یافت.
با اعلام پایان نظامی داعش در آذرماه 96 و به ویژه در حدود یک سال گذشته در دوران نخست‌وزیری عبدالمهدی، دولت عراق اقدامات گسترده‌ای برای نظم بخشی حوزه‌های مختلف اجتماعی و شهری و مبارزه با هرج و مرج آغاز کرده است. ناظران مسائل عراق، وارد کردن سازمان الحشد‌الشعبی در حوزه مبارزه با مفاسد اجتماعی را از سوی عادل عبدالمهدی، اقدام راهبردی دیگری برای تثبیت جایگاه الحشد‌الشعبی به رغم   تلاش‌های داخلی و خارجی برای تضعیف و حذف این نیروی موثر نظامی تعبیر می‌کنند.