kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
پس از 4 ماه توقف

ارتش سوریه عملیات آزاد سازی ادلب را آغاز کرد

فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه ، از آغاز عملیات آزاد‌سازی استان و شهر«ادلب» در شمال غرب این کشور خبر داد و علت آن را نقض‌عهد ترکیه اعلام کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نمایندگان دولت سوریه در نشست اخیر آستانه(پنجشنبه و جمعه گذشته) با آتش‌بس در «منطقه کاهش تنش» استان ادلب موافقت مشروط کرده بود، اما گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه، تعهد به آن را رد کرده و علیه غیرنظامیان در این استان دست به حمله زده‌اند.
ارتش سوریه در این بیانیه، از شروع دوباره عملیات نظامی در استان ادلب خبر داد و گفت: از آنجا که موافقت [دمشق] با آتش‌بس در ادلب، مشروط به اجرای تعهدات ترکیه در توافق سوچی بود و این امر محقق نشده، ارتش و نیروهای مسلح [سوریه] عملیات رزمی خود علیه گروه‌های تروریستی را -هر اسمی که می‌خواهند داشته باشند- از سر می‌گیرد و پاسخ تجاوزهای آنان را می‌دهد. ارتش این اقدام را براساس وظیفه قانونی خود در حمایت از مردم و تضمین امنیت، انجام می‌دهد.
دهم مرداد ماه گذشته، رسانه‌های سوریه از موافقت مشروط ارتش با آتش‌بس موقت در استان ادلب خبر داده بودند ، اما «محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه‌ًْ‌ النصره‌ًْ‌‌ (شاخه القاعده در سوریه) از مخالفت خود با آتش‌بس خبر داده است.