kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
رهبر انصارالله:

امارات به خاطر منافع اقتصادی هم که شده، باید به طور کامل از یمن خارج شود

رهبر جنبش انصارالله یمن با‌اشاره به وعده امارات برای خروج کامل از یمن، هشدار داد که ابوظبی باید در وعده‎اش صادق باشد، چون ادامه‌اشغالگری برایش خطرناک خواهد بود. گفته می‌شود امارات بین 50 تا 75 درصد نیروهایش را از یمن خارج کرده.

اعلام آمادگی امارات برای خروج از یمن باعث شده تا رهبر انصارالله نیز به این مسئله تاکید کرده و به نوعی به امارات برای تسریع در فرایند خروج از یمن هشدار دهد.
به گزارش فارس، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله عصر روز یکشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی از امارات خواست از ادامه‌اشغالگری دست بردارد و به وعده خود درباره خروج کامل از یمن عمل کند و در این وعده، صادق باشد. وی به ابوظبی هشدار داد برای خاطر منافع اقتصادی‌اش هم که شده از یمن خارج شود، در غیر این صورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد.
سید عبدالملک الحوثی همچنین از عربستان خواست که منفعت خود و مصلحت منطقه را درک کند و از دامن زدن به ناامنی‎ها پرهیز کند. رهبر جنبش انصارالله یمن این را هم به سعودی‌ها گفت که در صورت ادامه جنگ و تجاوزات، یمن حملات خود را گسترده‎تر خواهد کرد. الحوثی افزود، به عربستان و قدرت‎های جهانی هم‌پیمان این کشور از جمله آمریکا درباره تاثیر حملات و ضربات مهلک یمنی‎ها هشدار
می‏‌دهیم.
سید عبدالملک الحوثی درباره اقدام عربستان در سیاسی کردن مسئله حج یمنی‎ها هم این طور موضع گرفت که، رژیم سعودی از فریضه حج سوءاستفاده سیاسی می‏‌کند و مانع از انجام مراسم حج یمنی‌ها می‎شود.