kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
چند روز پس از بمباران یک بیمارستان

ژنرال حفتر با هواپیمای اهدایی فرانسه مراسم عروسی را بمباران کرد

یک فروند جنگنده نظامیان وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» در ادامه حملات به زیر ساخت‌های غیر نظامی، یک مراسم عروسی را در جنوب لیبی بمباران کرد. در این حمله،

 41 غیرنظامی جان خود را از دست داده و 61 تن دیگر زخمی شدند.
«رحمه آدم» نماینده پارلمان لیبی، از حمله هوایی نیروهای حفتر به شهر «مرزق» در جنوب این کشور خبر داد. در این حمله، غیر نظامیان حاضر در یک مراسم عروسی هدف قرار گرفتند. شمار قربانیان این بمباران، 41 نفر و مجروحان نیز 61 تن گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «مرزق محمد عمر» عضو شورای شهر مرزق نیز گفت که یک فروند جنگنده متعلق به نیروهای حفتر محله مسکونی «القلعه»، که اعضای قبیله «التبو» در آنجا ساکن هستند، را بمباران کرد.
ششم مرداد ماه جاری نیز یک فروند جنگنده نیروهای ژنرال حفتر بیمارستان صحرایی را در جنوب طرابلس بمباران کرده بود. پنج نفر ، از جمله چهار پزشک، در این حمله، کشته و 6 تن دیگر نیز زخمی شده بودند.
ژنرال حفتر که از فروردین گذشته حمله همه‌جانبه‌ای را برای تسلط بر طرابلس آغاز کرده است، از طرف کشورهایی مثل مصر، فرانسه، امارات و عربستان حمایت می‌شود. فرانسه جنگنده‌های پیشرفته در اختیار حفتر قرار داده است. چند ماه پیش نیز حفتر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرده بود.