kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

سوریه: اسرائیلی‌ها را طوری غافلگیر می‌کنیم که به اروپا فرار کنند

یک نماینده پارلمان سوریه اعلام کرد، این کشور علیه رژیم صهیونیستی گزینه‌های غافلگیرکننده‌ای را در اختیار دارد و اگر آنها را به کار بگیرد، اسرائیلی‌ها مجبور می‌شوند که به اروپا فرار کنند.



«مهند الحاج علی» در واکنش به حملات گاه به گاه رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، اظهار داشت: ما می‌دانیم که تجاوزات اسرائیل پس از هر پیروزی ارتش سوریه مقابل تروریست‌ها، صورت می‌گیرد. اما اگر چنانچه اسرائیل یک جنگ همه‌جانبه را آغاز کند، ما در جعبه‌ مان گزینه‌های غافلگیر‌کننده‌ای داریم که آنها(صهیونیست‌ها) را به فرار از فلسطین اشغالی و رفتن به اروپا وادار می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این تجاوزات به نوعی برای بالا بردن روحیه گروه‌های مسلح تروریستی صورت می‌گیرند. بنابراین، ما با حملات بیشتر به تروریست‌ها و قطع دست اسرائیل از اعماق سوریه، پاسخ این تجاوزات را می‌دهیم.
نقض آتش بس توسط تروریست‌ها
گروه‌های تروریستی حاضر در استان «حماه» چندین بار آتش بس مورد توافق در نشست اخیر آستانه (‌پنج شنبه و جمعه) را نقض کرده‌اند.
به گزارش شبکه العالم، یکی از ساکنان استان ادلب گفت: این زندگی نیست، هر روز هدف حمله قرار می‌گیریم و هر روز شهید می‌دهیم. چرا آنها (تروریست ها) خواستار آتش بس هستند؟ برای اینکه بتوانند مانند گذشته قوای خود را به دست آورند و تمرکز خود را تقویت کنند و دوباره دست به حمله بزنند. ما آتش بس نمی‌خواهیم. خداوند ارتش را پیروز خواهد کرد.
جبهه النصره
سرکرده شاخه القاعده در سوریه اعلام کرد که گروه مسلح تحت امرش در استان ادلب، ارتباطی با توافق «آستانه» ندارد و از خط منطقه کاهش تنش عقب‌نشینی نمی‌کند.
این موضع النصره، واکنش به نتیجه مذاکرات صلح سوریه موسوم به «مذاکرات آستانه» است که روز پنجشنبه در پایتخت قزاقستان (نور سلطان) پیگیری و در آن اعلام شد که طرف‌های شرکت‌کننده درباره آتش‌بس در استان ادلب توافق کرده‌اند.
جبهة النصره که اکنون با نام «هیئة تحریر الشام»‌ شناخته می‌شود، همچنین اعلام کرد که از خط کاهش تنش در استان ادلب نیز عقب‌نشینی نخواهد کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) جمعه اعلام کرده بود که طبق توافق اخیر در آستانه، گروه‌های مسلح باید 20 کیلومتر از خط توافق کاهش تنش در ادلب عقب‌نشینی کرده و سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین را هم از این منطقه خارج کنند.