kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

آزمایش‌های موشکی پی‌درپی کره شمالی و التماس‌های ترامپ برای توقف آن

همزمان با آزمایش‌های موشکی پی‌در‌پی کره شمالی و تهدید آمریکا از سوی این کشور، ترامپ نیز با نوشتن توئیت پشت توئیت، تلاش می‌کند ضمن تعریف و تمجید از کیم جونگ اون، فرصت مذاکره با این کشور را از دست ندهد. او مذاکره با کره شمالی را برای پیروزی در انتخابات 2020 حیاتی می‌داند.

خبرگزاری «کی سی ان ای»، رسانه وابسته به دولت کره شمالی دیروز (شنبه)، ضمن تایید خبر سومین تست موشکی این کشور طی 8 روز که بامداد روز جمعه انجام شد، خاطرنشان کرده که «پیونگ یانگ» یک سامانه پرتاب موشکی جدیدی را مورد آزمایش قرار‌داده است: «سامانه موشکی تست شده قابلیت حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی را دارد». طبق این گزارش، تست موشکی تحت نظارت مستقیم «کیم جونگ اون»، صورت گرفت، و او از اجرای این تست «بسیار ابراز خوشحالی کرده است.»
 کره شمالی روز چهارشنبه نهم مرداد ماه هم، دو موشک
«کوتاه‌برد بالستیک» و چند روز قبل‌تر از آن و در سوم مرداد ماه دو موشک دیگر آزمایش کرده بود. این اولین‌بار طی هفته گذشته است که پیونگ یانگ مستقیما از آمریکا یاد کرده و با لحنی تهدید‌آمیز اعلام می‌کند موشک‌های جدید تست‌شده توانایی مورد هدف قرار‌دادن پایگاه‌های آمریکایی در کره جنوبی را دارند. عدم توقف «رزمایش‌های مشترک کره جنوبی» در بیانیه‌های مختلف از سوی سران پیونگ یانگ علت اصلی تست‌های موشکی چند روز گذشته ذکر شده، هر چند که در بیانیه‌های پیشین نامی از آمریکا برده نشده بود.
ترامپ: کیم اعتماد مرا از دست نمی‌دهد
خط و نشان‌های کره شمالی در بیانیه اخیر و تست‌های متوالی موشکی از سوی این کشور ظاهرا چیزی از محبت ترامپ به رهبر کره شمالی کم نکرده! ترامپ طی رشته توئیت‌هایی در حساب کاربری خود نوشت: «ممکن است این آزمایش‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشند، اما کیم نمی‌خواهد با از دست دادن اعتماد من، مرا ناامید کند». ترامپ این راهم نوشته که کیم باهوش‌تر از آن است که بخواهد رئیس‌جمهور آمریکا را ناامید کند. ترامپ کمی هم از خود تعریف و تمجید کرد و گفت که هیچ کسی غیر از او نمی‌تواند چشم‌اندازی زیبا برای کره شمالی به ارمغان آورد.