kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

دیدار فرستادگان نتانیاهو با پادشاه بحرین

رسانه سعودی از سفر هیئت ویژه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و دیدار آن با پادشاه این کشور خبر داده‌اند. بحرین مدتی است به شدت دنبال مطرح شدن به عنوان کشوری است که به دنبال عادی‌سازی با صهیونیست‌هاست.

روند عادی‌سازی روابط آن چند کشور مرتجع عربی با رژیم جعلی اسرائیل به درجه‌ای رسیده که حتی حکام و مقامات ارشدشان نیز دیگر بدون هیچ پنهانکاری اقدام به دیدار با نمایندگان آنها می‌کنند. بحرین به عنوان یک ریز کشور در خلیج فارس در این میان سعی دارد در مسابقه عادی سازی روابط گوی سبقت را از امارات و عربستان برباید. برخی رسانه های عربی اخیرا اعلام کردند که پادشاه بحرین با هیئتی از رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.  به گزارش تسنیم، پایگاه سعودی «ایلاف» به نقل از منبعی، که آن را «ارشد» توصیف کرده، نوشته است: «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اخیرا هیئتی ویژه به همراه سه مقام امنیتی به بحرین اعزام کرد تا در دیدار با مسئولان این کشور درباره تهدید امنیتی خطرناک اطلاع‌رسانی کنند. در جریان این دیدار هیئت اسرائیلی به پادشاه بحرین پیشنهاد داد با نتانیاهو در منامه طی ماه اوست(مرداد) به منظور بررسی مسائل امنیتی مورد اهتمام طرفین دیدار کند، ولی حمد گفت: هنوز زمان این دیدار هنوز نرسیده است.»
به گفته این منبع، نتانیاهو می‌خواهد از دیدار با پادشاه بحرین، در صورتی‌که انجام شد، در کارزار انتخابات پارلمانی، به نفع خود استفاده کند. ایلاف خاطرنشان کرده، معاون نتانیاهو از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده و صرفا گفته است که نخست‌وزیر اسرائیل در مورد چنین خبرهایی اظهارنظر نمی‌کند.