kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
آسوشیتدپرس:

ترامپ طی یک سال 900 کودک را از والدین آنها جدا کرده است

«بنابر اعلام اتحادیه آزادی‌های داخلی، از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۹۰۰ کودک پناهجو با سیاست «تحمل صفر» ترامپ از والدین خود جدا شده‌اند.» این بخشی از گزارش یک خبرگزاری آمریکایی درباره رفتار دولت آمریکا با کودکان آواره و پناهجو است.



سرویس خارجی-

سیاست «تحمل صفر» ترامپ برای مقابله با پناهجویان در آمریکا، برغم اعتراض‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد. این طرح غیر انسانی کودکان را از والدین جدا کرده و در قفس‌های تعبیه شده در حواشی شهرها نگهداری می‌کند تا خانواده‌هایی که قصد مهاجرت غیر قانونی به آمریکا را دارند، از مهاجرت منصرف کند!
 طی چند ماه گذشته 6 کودک پناهجو در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان باخته‌اند چرا که به نوشته نشریه «هیل» مامورین بازداشتگاه‌ها مثل حیوان با پناهجویان برخورد می‌کنند. چندی پیش انتشار تصویر دردناک مرگ پدر و دختر مهاجری که سعی داشتند با عبور از رودخانه مرزی خود را به آمریکا برسانند بار دیگر توجه رسانه‌ها را به سیاست‌های غیر انسانی ترامپ جلب کرد. گزارش‌های رسانه‌های آمریکا از وحشیگری و اوضاع شدیدا غیر انسانی بازداشتگاه‌های آمریکا حکایت دارد.
«نیویورک تایمز» در گزارشی نوشته بود دولت آمریکا در دل شب کودکان در خواب را از والدین جدا و با اتوبوس‌هایی که با چادر شیشه‌های آن پوشیده شده به همراه یک وعده غذای حاضری و سرپایی، از مناطق مختلف به پناهگاه‌هایی در بیابان‌های تگزاس تا نیویورک منتقل می‌کند.
دیروز اما آسوشیتدپرس به نقل از اتحادیه آزادی‌های داخلی آمریکا نوشت: «از زمان صدور حکم دادگاهی در آمریکا در سال گذشته مبنی بر جلوگیری از جداسازی کودکان از والدین خود، تاکنون ۹۱۱ کودک از خانواده‌های خود در مناطق مرزی این کشور جدا شده‌اند.»
این گزارش می‌افزاید: مسئولان این اتحادیه در دادگاهی در سن دیگو شمار کودکانی که بر اساس صدور حکم دادگاه از خانواده‌های خود جداشده‌اند را ۹۱۱ اعلام کردند. براساس گزارش‌ها، ۶۷۸ نفر از والدین این کودکان به رفتار جنایی متهم هستند. همکاری با گروه‌های خرابکار، نگرانی‌ها از ناتوانی والدین یا نبود امنیت برای کودکان، نبود مناسبات خانوادگی یا بیماری والدین از دیگر دلایل جداسازی کودکان بیان شده است. اتحادیه آزادی‌های داخلی آمریکا تصریح کرده یک پنجم کودکانی که از خانواده‌های خود جدا شده‌اند زیر ۵ سال هستند.
 در پایان این گزارش می‌خوانیم: «در ژوئن (خرداد) ۲۰۱۸، یک قاضی آمریکایی، غیر از مواردی محدود همچون سوابق جنایی والدین یا نگرانی درباره امنیت کودکان، با صدور حکمی خواستار جلوگیری از جداسازی خانواده‌ها در مناطق مرزی این کشور شد.» با وجود گزارش آسوشیتدپرس برخی گزارش‌ها از جدا سازی بیش از 14 هزار کودک از والدین خود طی این مدت حکایت دارد.
چندی پیش نشریه هیل هم گزارش داده بود که در این بازداشتگاه‌ها به هزاران کودک پناهجو تجاوز شده است. یک نماینده کنگره آمریکا نیز می‌گوید، خود شخصا وقتی به یکی از این بازداشتگاه‌ها رفته، نزدیک بوده مورد آزار جنسی قرار گیرد!