kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

دومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف یک هفته سئول وحشت کرد

کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، بار دیگر دو موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرد. این اقدام پیونگ یانگ، سئول را به وحشت انداخت.

کره شمالی دیروز نیز آزمایش موشکی 6 روز قبل خود را تکرار کرد و این بار هم دو موشک بالستیک را به آسمان آب‌های شرقی این کشور فرستاد. این اتفاق، واکنش و نگرانی کره جنوبی و ژاپن را به دنبال داشته است. گفته شده که پیونگ یانگ این آزمایش را در واکنش به رزمایش مشترک سئول- واشنگتن انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک مقام ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی در این رابطه توضیح داد: موشک‌های بالستیکی که بامداد چهارشنبه از ساحل شرقی کره شمالی شلیک شده اند، حدود ۲۵۰ کیلومتر مسیر را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری طی کرده و در دریای ژاپن فرود آمده‌اند. این مقام کره جنوبی افزود، انتظار می‌رود پرتاب‌های دیگری هم صورت بگیرد. کره شمالی این خبر را تایید یا رد نکرده است.
مقامات پیونگ یانگ علاوه بر اینکه مخالف برگزاری رزمایش توسط آمریکا در شبه جزیره کره هستند، از کاخ سفید به خاطر تحریم‌های یکجانبه و مذاکرات بی‌حاصل نیز عصبانی هستند. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، و
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، تا کنون سه بار در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره با هم دیدار کرده‌اند. هر چند این دیدارها با مذاکراتی همراه بوده است و رسانه‌ها نیز در‌باره آنها، جار و جنجال زیادی به راه انداخته بودند، ولی به گفته کارشناسان، این دیدارها هیچ حاصلی برای طرفین نداشته و حتی ممکن است متوقف هم بشود. در همین ارتباط، پیونگ یانگ هشدار داد، اگر رزمایش
سئول – واشنگتن ادامه یابد، دیدارها و مذاکرات با مقامات واشنگتن نیز به طور کامل متوقف خواهد شد.